Partner serwisu
Drogi i autostrady

Śląskie. Na DK-44 ułożą cichy asfalt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ep.

Data publikacji:
08-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Śląskie. Na DK-44 ułożą cichy asfalt
fot. Google Maps
Wiosną przyszłego roku mieszkańcy okolic DK-44 w Bieruniu powinni odczuć poprawę w zakresie hałasu od drogi krajowej. GDDKiA zleciła właśnie wykonanie cichej nawierzchni w rejonie ul. Granitowej, Warszawskiej oraz Mieszka I.

Prace będą kosztowały ok. 2 mln zł. Najpierw powstaną opracowania projektowe, na co przewidziano 2 miesiące, a potem wykonane zostaną roboty budowlane, które mają się zakończyć w ciągu 5 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresu zimowego między 16 grudnia i 15 marca. Wykonawcą jest firma Usługi Transportowo Drogowe Mostowe Jan Opitek z Chełma Śląskiego.

Zastosowanie cichej nawierzchni może zmniejszyć hałas nawet o 5-6 dB w stosunku do tradycyjnych nawierzchni. Efekt planowanej inwestycji zostanie dokładnie zmierzony – wykonawca został zobowiązany do wykonania pomiarów hałasu w konkretnych punktach przed realizacją inwestycji i po jej wykonaniu.

Na jezdni w ciągu ul. Granitowej, Warszawskiej oraz Mieszka I zostanie wykonana nawierzchnia z wykorzystaniem w warstwie ścieralnej mieszanki mineralno-asfaltowej typu BBTM (beton bitumineuse trés mince, w Polsce pod nazwą beton asfaltowy do bardzo cienkich warstw). To mieszanka stosowane do warstw ścieralnych niewielkich grubości, tj. od ok. 20 do 30 mm.

Jak tłumaczy inwestor, mieszanki typu BBTM charakteryzują się strukturą półotwartą, odporną na działanie wody i mrozu, ale spójną i szczelną, o zwiększonej szorstkości i jednocześnie zdolnościach redukcji hałasu drogowego. Kruszywo stosowane do tej mieszanki ma nieciągłe uziarnienie i tworzy połączenia „ziarno do ziarna”, po ułożeniu na drodze jest zagęszczana walcami. Dzięki odpowiedniej głębokości tekstury nie wymaga stosowania dodatkowej posypki uszorstniającej z drobnego kruszywa.

Inna technologia zostanie zastosowane jedynie w obrębie ronda – tu ułożona zostanie nowa nawierzchnia z mieszanki typu SMA, natomiast pierścień najazdowym powstanie nawierzchnia z betonu cementowego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Lotos stawia na asfalty modyfikowane

Drogi i autostrady

Lotos stawia na asfalty modyfikowane

Robert Stępniak 06 sierpnia 2019

Zobacz również:

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Lotos stawia na asfalty modyfikowane

Drogi i autostrady

Lotos stawia na asfalty modyfikowane

Robert Stępniak 06 sierpnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5