Partner serwisu
Drogi i autostrady

Słupsk - Ustka: Ruszył przetarg na rozbudowę DK21

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
09-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Słupsk - Ustka: Ruszył przetarg na rozbudowę DK21
fot. ustka24.info
Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej zostało wysłane ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na rozbudowę DK21 między Słupskiem a Ustką - poinformowano w oficjalnym komunikacie.

Dzięki tej inwestycji podróżowanie między tymi miastami będzie bezpieczniejsze, szybsze i bardziej komfortowe. Zadanie obejmuje rozbudowę drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką (km 61+559 do km 74+759) o długości ok. 13 km (km 61+559 do km 74+759). W ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań (m.in. w miejscu czterech zostaną wybudowane ronda) i montaż sygnalizacji świetlnych.



Wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy, co zapewne ucieszy wielu pieszych i rowerzystów korzystających z drogi krajowej nr 21 wraz z miejscami odpoczynku dla jego użytkowników. Wykonawca wybuduje również chodniki, drogi serwisowe oraz nowe przystanki autobusowe. Ponadto w ramach zadania przewidziano zbudowanie miejsc ze stosowną infrastrukturą do przeprowadzania kontroli pojazdów m.in. przez Policję i Główny Inspektorat Transportu Drogowego. W ramach przedsięwzięcia zostanie przebudowany most na Słupi we Włynkówku oraz wybudowane trzy przepusty.

Ograniczenie ilości skrzyżowań i zjazdów

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego, poprawy bezpieczeństwa, uporządkowania i skomunikowania terenu wokół DK21 oraz wprowadzi segregację ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Będzie to możliwe do osiągnięcia m.in. poprzez ograniczenie ilości skrzyżowań i zjazdów oraz budowę dróg zbiorczych, chodników i ścieżek rowerowych, wydzielenie prawo- i lewoskrętów, wprowadzenie wysp kanalizujących ruch oraz zmianę geometrii skrzyżowań. 

Z naciskiem 11,5 tony na oś

W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni, spełniające kryteria dopuszczenia jej dla przejazdu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t. Ponadto ulegnie zmniejszeniu negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko (obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport) m.in. dzięki nowej nawierzchni i budowie ekranów akustycznych.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Drogi i autostrady

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

S7 Myślenice – Kraków. GDDKiA rusza z przetargiem na studium

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Pozostałe z wątku:

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Drogi i autostrady

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

S7 Myślenice – Kraków. GDDKiA rusza z przetargiem na studium

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5