Partner serwisu
Drogi i autostrady

Strefa „Tempo 30” udrożni ruch w miastach?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
30-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Strefa „Tempo 30” udrożni ruch w miastach?
fot. Skley, flickr.com
Strefy z ograniczeniem prędkości do 30 km na godzinę mają poprawić bezpieczeństwo drogowe w dużych aglomeracjach. Towarzyszą temu kontrowersje – kierowcy obawiają się wydłużonego czasu przejazdu. Eksperci uważają, że strefa „Tempo 30” może pomóc w udrożnieniu ruchu.

Podczas panelu ekspertów zorganizowanego przez poznańską delegaturę Najwyższej Izby Kontroli, rozmawiano o bezpieczeństwie i jakości dróg, w tym o projekcie uspokojenia ruchu w miastach. Jest on już realizowany przez kilka aglomeracji.

System funkcjonuje już w Gdańsku, Poznaniu i Sopocie, a do jego wprowadzenia szykuje się również Warszawa. Ograniczenie prędkości ma objąć te obszary, gdzie ruch pojazdów i pieszych jest najbardziej intensywny.

Główny cel wprowadzenia strefy „Tempo 30” to poprawa bezpieczeństwa. W Polsce wciąż w wypadkach ginie ogromna liczba pieszych. Eksperci podkreślają, że w przypadku możliwej kolizji z udziałem osoby niechronionej, bezpieczna prędkość pojazdu nie powinna przekraczać 30 km na godzinę.

Kierowcy boją się, że duże ograniczenie dozwolonej prędkości radykalnie wydłuży czas przejazdu. Może się okazać, że takie ograniczenie pozytywnie wpłynie na udrożnienie ruchu w zakorkowanych miastach. Hubert Igliński, specjalizujący się w zagadnieniach międzynarodowej logistyki mówi, że w dużych aglomeracjach, paradoksalnie, średnia prędkość na drogach z ograniczeniem do 30 km na godzinę jest wyższa niż na drogach z ograniczeniem do 50 km na godzinę.

– Szwedzi po wprowadzeniu w centrach miast strefy „Tempo 30” zmierzyli tam średnią prędkość pojazdów. Okazało się, że wynosi ona około 25 km na godzinę. W Poznaniu, gdzie kierowcy mogli jeszcze do niedawna jeździć dwa razy szybciej, średnia prędkość wynosiła niespełna 18 km na godzinę – tłumaczy Igliński.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Agresja na drogach coraz większa. Wskazano powody

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Damian Kelman 23 czerwca 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Agresja na drogach coraz większa. Wskazano powody

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Drogi i autostrady

Długi weekend - długie korki

Damian Kelman 23 czerwca 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij