Rynek Infrastruktury
Odcinek o długości 22 km powstanie w ciągu trzech lat. Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 połączy przyszłą obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Po wybudowaniu obwodnicy Radomia oraz fragmentu S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej, odcinek S7 między Warszawą, a Kielcami (węzeł w Chęcinach) osiągnie długość około 150 km.
S7 będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie, po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Zadaniem wykonawcy będzie wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m na każdej z nitek (dodatkowo pojawią się 2,5-metrowe pasy awaryjne). Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny.
Wjazd na drogę S7 możliwy będzie dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. Zaplanowane rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko przewidują budowę ekranów akustycznych (około 10 km), systemu odwodnienia drogi, przejść dla zwierząt, wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni.
W ramach inwestycji wybudowanych zostanie ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, cztery mosty, dwie kładki dla pieszych i dwa górne przejścia dla zwierząt dużych. Droga ekspresowa zostanie wyposażona również w cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego.
Przystosowanie istniejącej drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, skrócenie czasu przejazdu a w konsekwencji obniżenie kosztów podróży, podniesienie komfortu jazdy. Wartość kontraktu to 682,2 mln zł. Okres realizacji inwestycji to 24 miesiące od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych. Za realizację inwestycji odpowiada kielecki oddział GDDKiA.