Partner serwisu
Drogi i autostrady

Świnoujście: Jaka przyszłość tunelu pod Świną?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
13-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Świnoujście: Jaka przyszłość tunelu pod Świną?
fot. jard_jard, sxc.hu
Od wielu lat Świnoujście ubiega się o budowę tunelu pod rzeką Świną. Stałe połączenie między wyspą a lądem byłoby ważne nie tylko dla mieszkańców, ale i inwestorów oraz turystów. Bogusław Liberadzki, poseł do PE, interweniuje w sprawie tunelu w Komisji Europejskiej.

W związku z włączeniem portu w Świnoujściu do korytarza Bałtyk – Adriatyk, należącego do bazowej sieci TEN-T, która będzie finansowana bezpośrednio z instrumentu CEF (Łącząc Europę), pojawiła się szansa na uzyskanie funduszy na budowę tunelu.

Europoseł Bogusław Liberadzki zaniepokojony brakiem wsparcia ze strony rządu dla tego projektu, wystosował do Komisji Europejskiej pytanie pisemne dotyczące tunelu pod Świną. Pyta, czy tunel kwalifikuje się do finansowanie z CEF, skoro port w Świnoujściu jest położony po obu stronach Świny.

Europosła interesuje, jak należy się ubiegać o środki z instrumentu Łącząc Europę, biorąc pod uwagę niechęć rządu, który nie docenia znaczenia portu morskiego w Świnoujściu. Liberadzki zastanawia się, czy o środki może ubiegać się właściwy organ województwa zachodniopomorskiego.

Odpowiedzi na pytania zadane przez Bogusława Liberadzkiego powinny nadejść w połowie stycznia przyszłego roku.

 

O powstanie tunelu walczą parlamentarzyści i władze miasta. Magistrat w Świnoujściu przedstawił resortowi transportu propozycję montażu finansowego inwestycji, który zakładał, że 20 procent kosztów weźmie na siebie miasto, a pozostałe 80 procent pokryją środki unijne.

Marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, uważa, że usprawnienie połączenia komunikacyjnego między wyspami Uznam i Wolin, które powstałoby w ciągu drogi kranowej nr 3, jest bardzo ważne. – Tylko dzięki współpracy miasta z rządem możliwe będzie znalezienie rozwiązania, które umożliwi realizację tego ambitnego przedsięwzięcia. Budowa tunelu, wraz z innymi kluczowymi dla naszego regionu zadaniami, zostanie umieszczona w mandacie negocjacyjnym województwa do kontraktu terytorialnego na lata 2014-2020 – mówił w październiku dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” marszałek Geblewicz.

Po spotkaniu w ówczesnym Ministerstwie Transportu, które odbyło się w październiku, wiceminister Zbigniew Rynasiewicz obiecał, że szczegółowo zapozna się z przedłożoną dokumentacją. Prezydent Świnoujścia, Janusz Żmurkiewicz przyznał, że jego podejście zmienia się z negatywnego na pozytywne, a klimat polityczny wokół budowy tunelu uległ poprawie

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Problemy finansowe Świnoujścia. Miasto szuka pomocy

Miasto

Problemy finansowe Świnoujścia. Miasto szuka pomocy

Damian Kelman 20 stycznia 2025

Ponad 7 milionów przejazdów tunelem pod Świną!

Drogi i autostrady

2,5 miliona pojazdów w tunelu pod Świną w 6 miesięcy

Drogi i autostrady

2,5 miliona pojazdów w tunelu pod Świną w 6 miesięcy

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Problemy finansowe Świnoujścia. Miasto szuka pomocy

Miasto

Problemy finansowe Świnoujścia. Miasto szuka pomocy

Damian Kelman 20 stycznia 2025

Ponad 7 milionów przejazdów tunelem pod Świną!

Drogi i autostrady

2,5 miliona pojazdów w tunelu pod Świną w 6 miesięcy

Drogi i autostrady

2,5 miliona pojazdów w tunelu pod Świną w 6 miesięcy

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij