Partner serwisu
Drogi i autostrady

Świnoujście: Wiercenie tunelu ruszy w marcu 2021 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RyenkInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Świnoujście: Wiercenie tunelu ruszy w marcu 2021 roku
fot. GIK
9 stycznia br. w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju odbyło się spotkanie w sprawie budowy tunelu pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. Jednym z jego najważniejszych punktów było przyjęcie harmonogramu realizacji inwestycji.

W spotkaniu wzięli udział: Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, jego zastępca Barbara Michalska, naczelnik Wydziału Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych w Urzędzie Miasta Świnoujście Anna Prejzner oraz Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Chodkiewicz, Wojewoda Zachodniopomorski Tomasz Hinc, Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski i dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Landner, przedstawiciel wykonawcy prezes Porr Polska Piotr Kledzik oraz inżyniera kontraktu Bogusław Konopko.

Harmonogram realizacji inwestycji:
wrzesień 2018 Podpisanie umowy
lipiec 2019 Złożenie wniosku o ZRID
grudzień 2019 Planowane uzyskanie decyzji ZRID
marzec 2021 Rozpoczęcie drążenia tunelu
wrzesień 2022 Zakończenie budowy wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie

– W marcu 2021 roku rozpocznie się samo drążenie tunelu maszyną TBM. Ale przecież wcześniej trzeba wszystko przygotować: drogi dojazdowe, budynek centrum kontroli ze stacją transformatorową, wybudować odcinki tunelu metodą odkrywkową (to te jeszcze przed wejściem pod wodę) oraz komory startową i odbiorową dla maszyny TBM. Dopiero jak to będzie gotowe można rozpocząć drążenie tunelu pod wodą – dodaje Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.

Przypomnijmy: wartość umowy podpisanej z wykonawcą opiewa na 793,186 mln zł. Zadanie zostało powierzone konsorcjum Porr, Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut oraz Energopol Szczecin. Pierwotnie inwestor planował podpisać kontrakt z konsorcjum włoskich firma Astaldi i Ghella, które oferowało niższą cenę za wykonanie prac (więcej o powodach tej sytuacji i całym przetargu pisaliśmy tutaj).

Stała przeprawa w Świnoujściu ma połączyć wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna stanowiąca część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe. Nie gwarantują one jednak odpowiedniej przepustowości, a ponadto są wrażliwe na warunki atmosferyczne.

Cały budowany odcinek ma mieć 3,4 km długości, w tym sam tunel 1,44 km. Jego średnica wewnętrzna to 12 metrów. W tunelu poprowadzona będzie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, poniżej której przewidziano galerię ewakuacyjną.

Inwestorem dla tego zadania jest miasto Świnoujście, w imieniu którego zrealizuje ją, jako inwestor zastępczy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Konserwator zabytków dofinansuje remont wąskotorówki w Iłży

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Konserwator zabytków dofinansuje remont wąskotorówki w Iłży

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5