Partner serwisu
Drogi i autostrady

System poboru opłat drogowych ma być szczelny i jednolity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
13-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
System poboru opłat drogowych ma być szczelny i jednolity
fot. Kapsch
– Są cztery główne założenia co do systemu poboru opłat. Chcemy aby w przyszłości wszyscy zarządcy dróg mogli się do niego dołączyć – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Umowa z firmą Kapsch Telematic Services kończy się w listopadzie 2018 roku do tego czasu GDDKiA musi wybrać nowego operatora lub przedłużyć umowę z tą firmą.

Cztery zadania

– Zakładane jest że system poboru opłat powinien zapewniać użytkownikom dróg płatnych maksymalną wygodę oraz bezpieczeństwo korzystania (dla pojazdów lekkich i ciężkich). Ważne jest również aby możliwość uiszczenie opłaty za przejazd było możliwe w taki sam sposób na drogach państwowych i koncesyjnych. Dodatkowo chcemy zapewnić pewny i stabilny przychód dla Krajowego Funduszu Drogowego (KFD), z którego finansowane są inwestycje drogowe. Istotne jest również aby nowy system był możliwie szczelny – informuje Jan Krynicki.

GDDKiA oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa ma ustalić założenia dla planowanego przetargu na obsługę poboru opłat po 2 listopada 2018 roku przed końcem wakacji 2016 roku. – Szczegółowe dotyczące przyszłego poboru opłat za korzystanie z dróg płatnych będących w zarządzie GDDKiA nie są jeszcze znane. Przedstawiliśmy Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa założenia wypracowanej przez siebie koncepcji – komentuje rzecznik prasowy GDDKiA.

Nowy system zatrzyma ciężkie pojazdy

Obecnie ciężarówki w celu uniknięcia opłat często uciekają na drogi o bezpłatne drogi o niższej klasie. Jednak to skutkuje uszkodzeniami tych tras. Czy nowy system zatrzyma tiry na drogach płatnych? – Chcemy, aby wszyscy zarządcy dróg mogli w przyszłości dołączyć się do państwowego systemu poboru opłat, także po to, aby zminimalizować ryzyko odpływu ruchu ciężarowego z dróg objętych obowiązkiem uiszczania opłat, czyli na bezpłatne drogi lokalne – mówi Jan Krynicki.

– Można obecnie zaobserwować odpływ ruchu ciężarowego z drogi tuż po włączeniu jej w system poboru opłat viaTOLL, jednakże dane historyczne pokazują, że jest to zjawisko okresowe. Przejazd płatnymi odcinkami dróg ekspresowych i autostrad jest wygodniejszy, bezpieczniejszy i trwa krócej, dlatego kierowcy na nie wracają, pomimo konieczności uiszczenia opłat – mówi rzecznik GDDKiA.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5