Wiadomo już kto ma opracować studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla wschodniej obwodnicy Tarnowa. GDDKiA wybrała firmę Multiconsult.
Chodzi o nowy odcinek drogi krajowej nr 73, który połączy nowy węzeł na autostradzie A4 z drogą krajową nr 94. Dzięki temu ruch odbywający się DK-73, m.in. od strony Jasła i Pilzna w stronę autostrady, ominie miasto.
Planowana trasa ma mieć ok. 10 km długości. Prace – zgodnie z dokonanym rozstrzygnięciem – mają kosztować 8,423 mln zł.
Wschodnia obwodnica Tarnowa ma być drogą klasy GP. Na etapie prac STEŚ rozstrzygnie się czy będzie to droga jedno czy – dwujezdniowa.
W ramach prac, dla których wybrano wykonawcę, wskazanych zostanie kilka wariantów przebiegu drogi, a dla jednego z nich – najbardziej korzystnego pod względem środowiskowym, ekonomicznym i społecznym – wydana zostanie decyzja środowiskowa. Prace na tym etapie mają trwać do 42 miesięcy.
Budowa wschodniej obwodnicy Tarnowa jest ważna nie tylko dla mieszkańców tego miasta, ale także dla całego regionu, zwłaszcza jego południowej części. Nowy odcinek trasy DK-73 wraz z nowym węzłem na autostradzie, poprawi skomunikowanie z drogą szybkiego ruchu.
Obecnie droga krajowa nr 73 na odcinku pomiędzy węzłem Tarnów Centrum na przecięciu z autostradą A4 a węzłem na ul. Lwowskiej w Tarnowie – przecięciem z DK- 94 przebiega przez miasto. Pomiędzy Tarnowem i Pilznem DK-73 ma wspólny przebieg z DK-94.
Wyświetl większą mapę
Obecnie mieszkańcy miejscowości położonych przy DK-73 na południe od DK-94, żeby dojechać do autostrady A4 mogą korzystać z węzła Tarnów Centrum albo z węzła Dębica Wschód oddalonych d siebie o ok. 30 km.
Pierwotnie obwodnicę wschodnią Tarnowa miało budować miasto, ostatecznie inwestycji podjęła się GDDKiA.