Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

TBM do drążenia tunelu pod Martwą Wisłą jest gotowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
14-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Miejski w Gdańsku

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
TBM do drążenia tunelu pod Martwą Wisłą jest gotowy
Fot. Urząd Miejski w Gdańsku
Maszyna drążąca TBM (tunnel boring machine), której zadaniem będzie drążenie tunelu pod Martwą Wisłą jest już gotowa. Symbolicznego odbioru urządzenia w fabryce firmy Herrenknecht AG w niemieckim Schwanau dokonał prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

„Kret” zostanie rozłożony na części i już wkrótce, zarówno drogą lądową, jak i morską, trafi do Gdańska. Pracę rozpocznie na przełomie 2012/2013 roku, po uprzednim zmontowaniu i przejściu testów.

 

TBM, który wydrąży tunel w Gdańsku ma 12,5 metra średnicy, 91 metrów długości i waży 2200 ton. - Maszyna robi niesamowite wrażenie. Dopiero stając obok niej, widać jaka to olbrzymia inwestycja i z jaką zaawansowaną technologią mamy do czynienia – podkreśla prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Tunel pod Martwą Wisłą, będzie pierwszym tunelem w Polsce wykonanym metodą TBM. Jego długość to ponad 1378 m. Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży „Dworzec Drzewny” (od strony Węzła Ku Ujściu) w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i „Dworzec Wiślany” (od strony Węzła Marynarki Polskiej) w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. Tarcza wiercąca TBM (której średnica wynosi ponad 12 metrów) wydrąży dwie nitki tunelu (po jednej dla każdego kierunku ruchu). Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły.

 

- Maszynę i zespół budowlany czeka wymagające przejście pod Wisłą – twierdzi Peter Griesbach, kierownik projektu firmy Herrenknecht. – W niektórych miejscach odległość od koryta rzeki do tarczy wynosić będzie 8 metrów. Cała maszyna zaprojektowana jest w taki sposób, by mogła pokonać 4 procentowy spadek na początku i w drugiej części tunelu.

 

Tunel pod Martwą Wisłą jest integralną częścią IV zadania budowy Trasy Słowackiego - odc. Węzeł „Marynarki Polskiej” – Węzeł „Ku Ujściu”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum OHL, a inwestorem zastępczym spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Zadanie IV polega na budowie Trasy Słowackiego o długości ok. 2,4 km wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, na odcinku od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu. Obejmuje budowę dwujezdniowego odcinka drogi o długości około 2,4 km, poprowadzonego nowym śladem, w tym odcinka tunelowego o długości około 1378 m, poprowadzonego pod dnem koryta rzeki Martwej Wisły. 

 

Koszt budowy Trasy Słowackiego wyniesie ok. 1,4 mld zł, w tym koszt realizacji IV zadania Trasy Słowackiego wyceniono na 885,6 mln zł. Inwestycja ma rozpocząć się w październiku 2011 r. a zakończyć w październiku roku 2014.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Maszyna TBM wierci drugą nitkę tunelu pod Martwą Wisłą

Drogi i autostrady

Gdańsk: Maszyna TBM wierci drugą nitkę tunelu pod Martwą Wisłą

Rynek Infrastruktury 04 marca 2014

Eurowyborczy spór PiS-PO o tunel w Świnoujściu

Drogi i autostrady

Eurowyborczy spór PiS-PO o tunel w Świnoujściu

Rynek Infrastruktury 02 maja 2014

Gdańsk: Drążenie tunelu pod Martwą Wisłą zakończone

Drogi i autostrady

Gdańsk: Drążenie tunelu pod Martwą Wisłą zakończone

Rynek Infrastruktury 10 czerwca 2014

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Maszyna TBM wierci drugą nitkę tunelu pod Martwą Wisłą

Drogi i autostrady

Gdańsk: Maszyna TBM wierci drugą nitkę tunelu pod Martwą Wisłą

Rynek Infrastruktury 04 marca 2014

Eurowyborczy spór PiS-PO o tunel w Świnoujściu

Drogi i autostrady

Eurowyborczy spór PiS-PO o tunel w Świnoujściu

Rynek Infrastruktury 02 maja 2014

Gdańsk: Drążenie tunelu pod Martwą Wisłą zakończone

Drogi i autostrady

Gdańsk: Drążenie tunelu pod Martwą Wisłą zakończone

Rynek Infrastruktury 10 czerwca 2014

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5