ew
Wczoraj Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska ostatecznie zakończył postępowanie odwoławcze od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ważnej dla Torunia inwestycji dotyczącej budowy i przebudowy głównego szkieletowego układu drogowego miasta Torunia, czyli budowy Trasy Średnicowej Północnej.
Trasa Średnicowa powstanie na kierunku wschód-zachód na odcinku od trasy mostowej w osi ulicy Wschodniej do ulicy Szosa Chełmińska (węzeł Wybickiego). Pierwszy etap będzie dotyczył odcinka od ulicy Grudziądzkiej do ulicy Szosa Chełmińska. Drugi etap obejmie odcinek od trasy mostowej w osi ulicy Wschodniej do ulicy Grudziądzkiej.
Zakończenie postępowania oznacza utrzymanie w mocy decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy z 27 maja 2010 roku. Uzasadnienie decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska zawiera uszczegółowione warunki dotyczące realizacji inwestycji. Zmiany dotyczą wymogów co do właściwości projektowanej cichej nawierzchni trasy oraz obowiązku zapewnienia nadzoru przyrodniczego i przeprowadzenia analizy porealizacyjnej przedsięwzięcia.
– W pierwszej kolejności dokonamy szczegółowej analizy decyzji GDOŚ wraz z jej uzasadnieniem. Musimy zbadać, co dla projektowanej trasy oznacza zapis dotyczący uszczegółowienia warunków środowiskowych – mówi Andrzej Glonek, dyrektor MZD. Toruń czeka jeszcze na ostateczne rozstrzygnięcie ministra transportu w sprawie zaskarżonej decyzji ZRID dla trasy.
Powstanie trasy odciąży istniejący miejski układ komunikacyjny Torunia oraz usprawni połączenia międzyosiedlowe. Na realizację tego zadania miasto otrzymało dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. Jest to kwota 50 mln zł.