Partner serwisu
Drogi i autostrady

ULMA: 24-metrowe kratownice H-33 do realizacji mostu w Ostrowcu Świętokrzyskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
15-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-03-2024
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa ULMA Construccion

Podziel się ze znajomymi:

ULMA dostarcza rozwiązania w zakresie deskowań i rusztowań do budowy jednoprzęsłowego podwieszanego mostu o łącznej długości 97 m, który powstaje w Ostrowcu Świętokrzyskim w ciągu drogi wojewódzkiej nr 754. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Mota-Engil Central Europe.

Podczas projektowania deskowania ustroju nośnego najważniejszy element stanowiła bramka technologiczna nad rzeką Kamienną. Zaprojektowano ją z dźwigarów kratownicowych H-33 o rozpiętości 24 m. System H-33 jest idealnym rozwiązaniem do przenoszenia dużych obciążeń podczas realizacji mostów o dużych rozpiętościach. Most w Ostrowcu Świętokrzyskim to 5. realizacja w Polsce z użyciem kratownic H-33. Na bramkę technologiczną składają się 22 kratownice połączone w 11 tandemów.  

W ramach tej inwestycji przewidziano także realizację pylonu o wysokości 27 m. Ściany wykonane zostały z wykorzystaniem deskowania ORMA, a w celu ułatwienia montażu elementów zakotwień want zaprojektowana została indywidualna konstrukcja podpierająca na bazie uniwersalnego systemu MK. Aby uniezależnić dalsze prace od warunków gruntowych od strony zewnętrznej pylonu użyte zostały konsole BMK, na których wykonano podesty robocze z siatkami MBP, zapewniające pełne bezpieczeństwo wykonywanych prac. Deskowanie ścian skośnych i bocznych pachwin powstało na bazie elementów systemu ramowego ORMA. Podobnie jak dwa ostatnie etapy (słupy), z tym że deskowanie oparto na konsolach MK i wieżach podporowych T-60.

W celu zapewnienia bezpiecznego dostępu do deskowania zaprojektowano rusztowania z pionami komunikacyjnymi na bazie systemu BRIO, które były rozbudowywane z kolejnym etapem realizacji słupów. Docelowa wysokość rusztowań była zależna od posadowienia, jak i strony pylonu i wynosiła 10-13 metrów. Rusztowania zostały zwieńczone konstrukcjami wsporczymi pod stalowe części pylonu. Na czas montażu każda z części pylonu wyposażona w 4 wsporniki ze śrubami M30 została podparta na ruszcie z profili stalowych HEB200 i HEB300. Całą konstrukcję oparto na 4 wieżach systemu BRIO.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Popko (Budimex): Kontrakty militarne tylko z własnym zasobem kadrowym

Biznes i przemysł

Rozwiązania ULMA na budowie kładki pieszo-rowerowej w Koninie

Miasto

Rozwiązania ULMA na budowie kładki pieszo-rowerowej w Koninie

informacja prasowa ULMA Construccion 16 października 2024

Rozwiązania ULMA na budowie najwyższego i najdłuższego mostu w Finlandii

Inżynieria i innowacje

Rozwiązania ULMA na budowie najwyższego i najdłuższego mostu w Finlandii

informacja prasowa ULMA Construccion 22 czerwca 2024

ULMA świętuje 35-lecie działalności w Polsce

Inżynieria i innowacje

ULMA świętuje 35-lecie działalności w Polsce

informacja prasowa ULMA Construccion 20 lutego 2024

Zobacz również:

Popko (Budimex): Kontrakty militarne tylko z własnym zasobem kadrowym

Biznes i przemysł

Rozwiązania ULMA na budowie kładki pieszo-rowerowej w Koninie

Miasto

Rozwiązania ULMA na budowie kładki pieszo-rowerowej w Koninie

informacja prasowa ULMA Construccion 16 października 2024

Rozwiązania ULMA na budowie najwyższego i najdłuższego mostu w Finlandii

Inżynieria i innowacje

Rozwiązania ULMA na budowie najwyższego i najdłuższego mostu w Finlandii

informacja prasowa ULMA Construccion 22 czerwca 2024

ULMA świętuje 35-lecie działalności w Polsce

Inżynieria i innowacje

ULMA świętuje 35-lecie działalności w Polsce

informacja prasowa ULMA Construccion 20 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij