Partner serwisu
Drogi i autostrady

Volvo Trucks przedstawia autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ Volvo Trucks

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Volvo Trucks przedstawia autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem
fot. Volvo Trucks
Elektryczny, połączony z siecią i autonomiczny pojazd Volvo Trucks Vera wejdzie w skład zintegrowanego rozwiązania do transportu towarów z centrum logistycznego do terminalu portowego w Göteborgu, w Szwecji. Zadanie to jest wynikiem nowo nawiązanej współpracy pomiędzy Volvo Trucks i DFDS, przedsiębiorstwem działającym w branży transportu morskiego i logistyki.

Celem współpracy jest zastosowanie Very w rzeczywistych zadaniach, co umożliwi stworzenie połączonego z siecią systemu ciągłego przepływu towarów z centrum logistycznego DFDS do portowego terminalu i dalszej dystrybucji na całym świecie.

W 2018 r. Volvo Trucks zaprezentowało swoje pierwsze elektryczne, połączone z siecią i autonomiczne rozwiązanie zaprojektowane pod kątem wykonywania powtarzalnych zadań w centrach logistyki, fabrykach i portach. Pojazd Vera jest odpowiedni do precyzyjnego transportowania dużych ładunków na krótkich dystansach.

– Teraz mamy szansę wdrożenia Very w idealnych warunkach i dalszego rozwijania jej możliwości do wykonywania podobnych operacji – mówi Mikael Karlsson, wiceprezes ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks.

Celem jest wdrożenie połączonego z siecią systemu składającego się z kilku pojazdów Vera monitorowanych przez wieżę kontrolną. Chodzi o umożliwienie płynnego i ciągłego przepływu towarów, stanowiącego odpowiedź na potrzeby większej efektywności, elastyczności i zrównoważonego rozwoju. Współpraca z DFDS jest pierwszym krokiem na drodze do zastosowania Very w rzeczywistych zadaniach transportowych wykonywanych na wcześniej wyznaczonych drogach publicznych w obszarze przemysłowym.

– Chcemy znaleźć się w czołówce połączonego z siecią i autonomicznego transportu. Ta współpraca pozwoli nam stworzyć efektywne, elastyczne i ekologiczne długoterminowe rozwiązanie do przyjmowania pojazdów autonomicznych na naszym terenie, co będzie z korzyścią dla naszych klientów, środowiska i działalności – mówi Torben Carlsen, prezes i dyrektor naczelny DFDS.

Zanim autonomiczne rozwiązanie transportowe stanie się w pełni funkcjonalne, będzie nadal rozwijane pod względem technologicznym, zarządzania operacjami i dostosowań infrastruktury. Zostaną także podjęte konieczne środki ostrożności, aby spełnić społeczne wymagania dotyczące bezpiecznej drogi do transportu autonomicznego.

W miarę gromadzenia doświadczeń przez Volvo Trucks coraz bardziej możliwe staje się wykorzystanie Very w podobnych zastosowaniach, jako uzupełnienia obecnych rozwiązań transportowych.

– Transport autonomiczny o niskim poziomie hałasu i braku emisji spalin odegra w przyszłości ważną rolę w logistyce i będzie korzystny zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa. Uważamy tę współpracę za ważny początek i chcemy stymulować postęp w tej dziedzinie. Prędkość Very może być ograniczona, ale nasza nie. Testy już się rozpoczęły i zamierzamy wdrożyć to rozwiązanie w najbliższych latach – dodaje Mikael Karlsson.

Podsumowanie:
  • Zadanie polega na przetransportowaniu kontenerów z centrum logistycznego DFDS w Göteborgu do portowego terminalu zgodnie z potrzebami.
  • System autonomiczny jest monitorowany przez operatora w wieży kontrolnej odpowiadającego także za transport.
  • Rozwiązanie jest przygotowane do wykonywania powtarzalnych przejazdów z prędkością 40 km/h.
  • Dostosowania infrastruktury wchodzą w zakres implementacji całego systemu transportowego, włącznie z automatycznymi bramami na terminalach.
  • Volvo Trucks i DFDS są głównymi partnerami, ale w przeprowadzeniu pierwszego zadania Very uczestniczą także inne podmioty.
  • DFDS oferuje usługi promowe i transportowe w Europie i Turcji, a roczne przychody firmy wynoszą ok. 17 mld DKK. Firma zatrudnia 8000 pracowników na statkach i w biurach w 20 krajach. DFDS ma siedzibę w Kopenhadze i jest notowana na giełdzie NASDAQ w Kopenhadze.
  • Inicjatywa jest realizowana przy wsparciu szwedzkiej agencji ds. innowacji Vinnova, szwedzkiego Urzędu Transportowego i szwedzkiej Agencji ds. Energii w ramach strategicznego programu FFI poświęconego badaniu pojazdów i innowacjom.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Deloitte: Rok 2020 upłynie pod znakiem 5G

Drogi i autostrady

Deloitte: Rok 2020 upłynie pod znakiem 5G

Redakcja/inf. pras. 26 grudnia 2019

Internet Rzeczy – inteligentne urządzenia w logistyce

Drogi i autostrady

Internet Rzeczy – inteligentne urządzenia w logistyce

Redakcja/inf. pras. 13 września 2019

W Tesli pupil może poczekać. Elon Musk wprowadza „Dog Mode”

Drogi i autostrady

Szanghaj: Otwarto najdłuższy na świecie most wydrukowany z betonu

Drogi i autostrady

W Michigan powstanie pierwsza na świecie fabryka aut autonomicznych

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Deloitte: Rok 2020 upłynie pod znakiem 5G

Drogi i autostrady

Deloitte: Rok 2020 upłynie pod znakiem 5G

Redakcja/inf. pras. 26 grudnia 2019

Internet Rzeczy – inteligentne urządzenia w logistyce

Drogi i autostrady

Internet Rzeczy – inteligentne urządzenia w logistyce

Redakcja/inf. pras. 13 września 2019

W Tesli pupil może poczekać. Elon Musk wprowadza „Dog Mode”

Drogi i autostrady

Szanghaj: Otwarto najdłuższy na świecie most wydrukowany z betonu

Drogi i autostrady

W Michigan powstanie pierwsza na świecie fabryka aut autonomicznych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5