Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

W Głuchołazach postawią most składany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
18-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Powódź odcięła komunikacyjnie Głuchołazy. Woda zniszczyła przeprawę przez rzekę Białą w ciągu drogi krajowej nr 40. Nurt porwał w sumie dwie konstrukcje – mostu tymczasowego, z którego korzystali mieszkańcy oraz budowanego nowego mostu. Rusza walka o odtworzenie połączenia. Na razie postawiony ma zostać most składany wypożyczony z rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

W sierpniu ub.r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę na rozbudowę ok. kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach. Częścią tego zadania miała był budowa nowego mostu przez Białą Głuchołaską. Prace o wartości ponad 38 mln zł powierzono konsorcjum Himmel i Papesch z Opola oraz Adac Lewar.

Ponieważ nowy obiekt miał powstać w miejscu starego, zanim wyburzono starą konstrukcję, wykonawca przygotował most tymczasowy. Od kwietnia tego roku korzystali z niego mieszkańcy.

Tymczasowy trzyprzęsłowy obiekt miał 47 m długości i 10 m szerokości. Służył do ruchu kołowego i pieszego i był dostosowany do przenoszenia ruchu o nośności 11,5 t/oś. Po otwarciu obiektu wykonawca zburzył stary obiekt i rozpoczął budowę nowego mostu. Jeszcze w lipcu GDDKiA informowała, że nowa konstrukcja będzie gotowa do końca tego roku. Powódź wiele zmieniła.

W miniony piątek, spodziewając się nadejścia wielkiej fali, zarządca infrastruktury zdecydował z zamknięciu tymczasowej przeprawy. W niedzielę okazało się, że przeprawa nie wytrzymała naporu wody – nurt rzeki porwał most. To samo stało się z nowo budowaną konstrukcją. Głuchołazy zostały pozbawione kluczowej trasy.

Droga cały czas pozostaje nieprzejezdna, ale ruszyły już prace związane z przywróceniem kluczowej przeprawy. Uruchomiony zostanie most składany.

We wtorek rozpoczęło się oczyszczanie dojazdu do mostu oraz koryta rzeki. Prace prowadzone są wspólnie siłami wykonawcy i GDDKiA.

– Z Niska (woj. podkarpackie) jedzie wojskowy konwój trzech lawet z ciężkim sprzętem do odgruzowania. Po południu rozstawią swoje zaplecze, a od jutra wojsko wykonawca rozpoczną prace przy czyszczeniu koryta i usuwaniu starej konstrukcji z koryta rzeki – przekazała GDDKiA. Potem mają ruszyć prace przy przygotowaniu przyczółków mostu i wykonaniu najazdów.

Jak podano, jeszcze dziś ruszy transport z drogowym mostem składanym DMS-65, który zostanie wypożyczony z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.

Nowy most, który docelowo, choć później niż zakładano, powstanie, ma mieć 45 m długości i 11 m szerokości. W ramach tej samej inwestycji na niespełna kilometrowym odcinku DK-40 zostanie wzmocniona konstrukcja nawierzchni do nośności 11,5 t/oś, na skrzyżowaniach, w tym tych z sygnalizacja świetlną, dobudowane zostaną pasy do skrętu w lewo, a dodatkowo jedno skrzyżowanie zostanie przebudowane na rondo a dwa na skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Przebudowane zostaną także chodniki i wybudowana droga dla pieszych i rowerzystów na odcinku od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.

Pierwotnie prace związane z tą inwestycją miały się zakończyć w 2025 roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomoc dla powodzian bez opłat e-toll

Polityka i prawo

Pomoc dla powodzian bez opłat e-toll

ep. 18 września 2024

Zamknięta DK-12 w Szprotawie. Gdzie jeszcze zamknięte drogi?

Drogi i autostrady

Duża część Dolnego Śląska bez pociągów [aktualizacja]

Intermodal i logistyka

Powstrzymać powódź. Czy zbiornik Racibórz Dolny zda egzamin?

Inżynieria i innowacje

NIK: Polska wciąż nie jest przygotowana na powódź

Intermodal i logistyka

NIK: Polska wciąż nie jest przygotowana na powódź

Łukasz Malinowski 16 października 2012

Jest zgoda na budowę zbiornika Racibórz Dolny

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pomoc dla powodzian bez opłat e-toll

Polityka i prawo

Pomoc dla powodzian bez opłat e-toll

ep. 18 września 2024

Zamknięta DK-12 w Szprotawie. Gdzie jeszcze zamknięte drogi?

Drogi i autostrady

Duża część Dolnego Śląska bez pociągów [aktualizacja]

Intermodal i logistyka

Powstrzymać powódź. Czy zbiornik Racibórz Dolny zda egzamin?

Inżynieria i innowacje

NIK: Polska wciąż nie jest przygotowana na powódź

Intermodal i logistyka

NIK: Polska wciąż nie jest przygotowana na powódź

Łukasz Malinowski 16 października 2012

Jest zgoda na budowę zbiornika Racibórz Dolny

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5