Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Ruszyła naprawa mostu na DK-53

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Data publikacji:
20-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warmińsko-mazurskie. Ruszyła naprawa mostu na DK-53
fot. GDDKiA
Rozpoczęły się prace naprawcze mostu w Jęczniku (pow. szczycieński) na drodze krajowej nr 53. Roboty potrwają do końca listopada i będą prowadzone pod spodem obiektu.

Most w Jęczniku jest stalowy i jednoprzęsłowy, o długości ponad 10 m i szerokości 8 m. Przejazd ma szerokość 5 m. Konstrukcja opiera się na stalowych belkach ,,kapeluszowych’’ zabezpieczonych zaprawą, osadzonych na murowanych podporach z kamienia. Nawierzchnia mostu jest asfaltowa i nie ma chodników. Barierki wykonano z kształtowników stalowych. Pod mostem przepływa rzeka Saska. Dodatkowo w sąsiedztwie przeprawy znajduje się kładka dla pieszych. 

Stalowe elementy nośne mostu, tzw. ,,kapeluszówki’’ (profile Zoresa), są mocno skorodowane, szczególnie w dolnych częściach. Końce tych elementów, które opierają się na dźwigarze, są całkowicie zniszczone przez rdzę. Dodatkowo cegły klinkierowe, które wypełniają szczeliny między tymi elementami, mają ubytki i są zdeformowane. 

Aby wzmocnić południową stronę konstrukcji mostu, zostaną dodane specjalne stalowe wsporniki. Końce tych wsporników będą oparte na dźwigarze zrobionym z mocnej stali. Dźwigar o długości 5 m zostanie umieszczony między istniejącymi belkami mostu, w pewnej odległości od brzegu. 

Dodatkowy dźwigar zostanie wprowadzony pod most przy pomocy specjalnych rusztowań. Po umieszczeniu go na odpowiednim miejscu, zostanie przymocowany stalowymi blachami o grubości 10 mm. Te blachy będą solidnie przyspawane do dźwigara. Na końcach każdej blachy znajdą się stalowe płaskowniki, które również zostaną mocno przymocowane. 

Pod blachy wprowadzone zostaną stalowe podpory (łożyska) o długości 30 cm, które będą zapewniały stabilność. Przed ich zamontowaniem powierzchnia betonu zostanie odpowiednio przygotowana - oczyszczona i wzmocniona specjalną zaprawą. Po ustawieniu wszystkiego na swoim miejscu szczeliny pomiędzy dźwigarami a wspornikami zostaną wypełnione stalowymi klinami. 

- Działania naprawcze są efektem przeprowadzonej w sierpniu br. kontroli stanu technicznego mostu, w wyniku której stwierdziliśmy, że przęsło po południowej stronie obiektu wymaga interwencji. Wyłączyliśmy z ruchu południową stronę mostu, wyłoniliśmy wykonawcę prac naprawczych, który przystąpił do działania. Po zakończeniu prac przywrócimy przejazd całą szerokością mostu - informuje GDDKiA.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie. Będzie przebudowa DK-42

Drogi i autostrady

Łódzkie. Będzie przebudowa DK-42

Grzegorz Rekiel 27 listopada 2024

Mazowieckie. Kto wykona badania archeologiczne dla dwóch dużych inwestycji?

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Szczekocin i Goleniów

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Szczekocin i Goleniów

Mikołaj Kobryński 25 listopada 2024

Opolskie. Inwestycja za 100 milionów złotych na półmetku

Drogi i autostrady

Opolskie. Inwestycja za 100 milionów złotych na półmetku

GR, rynekinfrastruktury.pl 25 listopada 2024

Mazowieckie. Co słychać na rozbudowie DK61 Legionowo-Zegrze?

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Co słychać na rozbudowie DK61 Legionowo-Zegrze?

GR, rynekinfrastruktury.pl 21 listopada 2024

Opolskie. Jak poprowadzić obwodnicę Brzegu? Trwa burzliwa dyskusja

Drogi i autostrady

Opolskie. Jak poprowadzić obwodnicę Brzegu? Trwa burzliwa dyskusja

GR, rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2024

Zobacz również:

Łódzkie. Będzie przebudowa DK-42

Drogi i autostrady

Łódzkie. Będzie przebudowa DK-42

Grzegorz Rekiel 27 listopada 2024

Mazowieckie. Kto wykona badania archeologiczne dla dwóch dużych inwestycji?

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Szczekocin i Goleniów

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Szczekocin i Goleniów

Mikołaj Kobryński 25 listopada 2024

Opolskie. Inwestycja za 100 milionów złotych na półmetku

Drogi i autostrady

Opolskie. Inwestycja za 100 milionów złotych na półmetku

GR, rynekinfrastruktury.pl 25 listopada 2024

Mazowieckie. Co słychać na rozbudowie DK61 Legionowo-Zegrze?

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Co słychać na rozbudowie DK61 Legionowo-Zegrze?

GR, rynekinfrastruktury.pl 21 listopada 2024

Opolskie. Jak poprowadzić obwodnicę Brzegu? Trwa burzliwa dyskusja

Drogi i autostrady

Opolskie. Jak poprowadzić obwodnicę Brzegu? Trwa burzliwa dyskusja

GR, rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5