Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Kiedy będą następne mosty?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Kiedy będą następne mosty?
fot. Astrorek, commons.wikimedia.org, GNU FDL
W weekend Warszawa oficjalnie zyskała kolejny most. Przeprawa, której patronką została Maria Skłodowska-Curie połączyła Bielany i Białołękę. Stolicy potrzebne są kolejne obiekty i już trwają przygotowania do budowy mostu na wysokości Żoliborza i Bródna – podaje „Gazeta Wyborcza”.

Powstał już projekt mostu na wysokości ulicy Krasińskiego. Firma Systra, która jest autorem otrzyma za jego wykonanie kilkanaście milionów złotych. W marcu ubiegłego roku wydano także decyzję środowiskową, która będzie ważna jeszcze przez 4 lata.


Przeprawa na wysokości ulicy Krasińskiego ma być pierwszym mostem łukowym w Warszawie. Długość mostu wyniesie 240 m, a na brzegach Wisły biegną większe ulice, do których z łatwością można przyłączyć most. W ramach inwestycji należałoby przebudować skrzyżowanie z Wisłostradą i przenieść bliżej rzeki wiadukty nad ulicą Krasińskiego.


Inna przeprawa, której powstanie jest planowane, to most na zaporze planowanej w PRL na wysokości Wilanowa i Wawra. Problem sprawiają w tym przypadku długie dojazdy, które musiałyby powstać. Docelowo, trasa miałaby zaczynać się u zbiegu ulicy Powsińskiej z Augustówką, dalej biegłaby tunelem pod linią kolejową w Międzylesiu, a jej koniec znalazłby się w Starej Miłośnie.


Wstępne plany zakładają powstanie mostu podwieszanego na 115-metrowym pylonie. Koszt wraz z wykupem gruntów szacowało się cztery lata temu na 562 mln zł. Inwestycja może jednak pochłonąć więcej pieniędzy niż most Marii Skłodowskiej-Curie z dojazdami, czyli ponad 1,2 mld zł.


W związku z dużym kosztem, most na zaporze na razie nie powstanie. Ratusz argumentuje odłożenie na bok inwestycji wcześniejszą budową przeprawy na wysokości Powsinka i Miedzeszyna, która będzie częścią południowej obwodnicy Warszawy. Warunkiem rozpoczęcia inwestycji, która wraz z tunelem pod Ursynowem oraz estakadą przecinającą Mazowiecki Park Krajobrazowy w Wawrze może kosztować 4-5 mld zł, jest otrzymanie dotacji z nowego budżetu UE.
 

Zanim w Warszawie powstaną nowe mosty, jeden stolica straci. Mowa o moście Grota-Roweckiego, którego przebudowa rozpocznie się w przyszłym roku. Obiekt będzie remontowany połówkami, a cały ruch zostanie przerzucony na jedną jezdnię. Zamknięte będą także wjazdy i zjazdy na Wisłostradę i ulicę Modlińską. Z kolei pod koniec 2013 roku lub w 2014 kierowcy będą mogli ponownie pojechać mostem Śląsko-Dąbrowskim.

 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5