Inwestor czeka na wyrok sądu w sprawie przetargu na budowę wiaduktu w ciągu ul. Chełmżyńskiej w Warszawie. Do jego ogłoszenia wstrzyma się z podpisywaniem umowy na inwestycję ważną m.in. dla mieszkańców Rembertowa.
Warszawa we współpracy z PKP PLK wybuduje wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol. Obiekt powstanie w ciągu ul. Chełmżyńskiej na terenie Rembertowa i zastąpi bezkolizyjne skrzyżowanie, które funkcjonuje w tym miejscu. Dzięki inwestycji kierowcy bezkolizyjnie przejadą także nad ulicami Chłopickiego i Strażacką.
Wyczekiwana inwestycja czeka na zawarcie umowy z wykonawcą. Wiadomo, że to nastąpi nie wcześniej niż za kilka tygodni.
W listopadzie Stołeczne Inwestycje wybrały najkorzystniejsza ofertę w przetargu na to zadanie. Wskazano na propozycję złożoną przez Intop wycenioną na 68,573 mln zł. To najtańsza spośród 10 złożonych ofert.
Od rozstrzygnięcie odwołała się - najpierw do Krajowej Izby Odwoławczej a potem do sądu – firma Skanska, oferent z drugą ofertą pod względem ceny (68,970 mln zł).
Rozprawa przed sądem ma się odbyć 21 marca – poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. - Będziemy czekali z podpisaniem umowy do czasu tego wyroku – powiedział wiceprezydent miasta.
Wyczekiwana inwestycja poprawi bezpieczeństwo i upłynni ruch w tym miejscu, skracając czas przejazdu przez tory.
Na wiadukcie ma być poprowadzona jedna jezdnia z jednym pasem ruchu dla każdego kierunku jazdy. Po wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Przy obiekcie powstaną pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej zaplanowana jest zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi pomiędzy skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej. Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała długość ok. 700 m, w tym 140-metrowy wiadukt.
W poniedziałek wiceprezydent poinformował także o stanie przygotowań do dwóch innych ważnych inwestycji drogowo-kolejowych w prawobrzeżnej Warszawie – chodzi o tunele w Rembertowie i Wesołej.
W pierwszym przypadku, jak poinformował Michał Olszewski, kompletowane są dokumenty do decyzji ZRID, która będzie wydawana przez prezydenta miasta. – Decyzji spodziewamy się w ciągu kilku najbliższych tygodni. Po decyzji ZRID będziemy mogli przystąpić do zawarcia porozumienia ze spółką PKP PLK – poinformował przedstawiciel miasta.
Jak powiedział, jest już umówione spotkanie z zarządem PKP PLK, po którym zostanie ustalony harmonogram zawierania umów dotyczących zarówno tunelu w Rembertowie, jak i tunelu w Wesołej. - Tutaj czekamy cały czas na potwierdzenie ze strony PKP PLK woli finansowania i realizacji tego przedsięwzięcia. Mamy nadzieję, że w marcu tą umowę uda nam się z PKP PLK podpisać – powiedział Olszewski.
Tunel w ciągu ul. Marsa i al. Gen. A. Chruściela „Montera“ w Rembertowie zastąpi przejazd kolejowy w ciągu ul. Marsa przeprowadzając ruch drogowy pod linią kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol.
Obiekt w Wesołej, również pod linią kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol zlikwiduje przejazd kolejowy w ul. 1. Praskiego Pułku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.