Późnym wieczorem w czwartek GDDKiA oddała do użytku nowy odcinek drogi, który połączył węzeł Warszawa Janki na drodze S8 z drogą krajową nr 7 prowadzącą do Krakowa. Dzięki temu fragmentowi usprawni się ruch ze stolicy w kierunku południowym.
Łącznik na Kraków gotowy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sugeruje kierowcom, by podróżowali przez węzeł Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Warszawa Janki na trasie S8. Następnie powinni jechać nową drogą do DK-7 w rejonie Sękocina.
Wybudowany łącznik na 2,4 km długości, a jego budowa pochłonęła 109,58 mln zł. Prace zrealizował Strabag. Droga posiada klasę GP (główna ruchu przyspieszonego) oraz dwie jezdnie z dwoma pasami na każdej z nich.
Wyświetl większą mapę
Koniec prac w grudniu
Kontraktowy termin zakończenia prac to grudzień 2015 roku i prace będą jeszcze trwały. Jednak już w lipcu do użytku oddano pierwszy, około 6-kilometrowy odcinek nowej trasy S8 łączący Opacz i Janki. Ta inwestycja poprawiła sytuację kierowców podróżujących w kierunku Wrocławia i Katowic.
Droga ekspresowa ma w sumie 11,6 km długości i łączy węzły Opacz i Paszków. Po zakończeniu wszystkich robót trasa S8 będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Powstały na niej w sumie trzy węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki i Paszków.
Koszt powstania samej trasy ekspresowej S8 to 456,10 mln zł, a wykonał ją także Strabag. Umowa zawarta 12 kwietnia 2014 roku zakłada wykonanie prac w ciągu 32 miesięcy, zatem oficjalnie budowa zakończy się w grudniu tego roku.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.