Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Otwarcie mostu Śląsko-Dąbrowskiego złą decyzją?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
27-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Otwarcie mostu Śląsko-Dąbrowskiego złą decyzją?
fot. pjahr
W zeszłym tygodniu władze Warszawy zadecydowały o otwarciu mostu Śląsko-Dąbrowskiego dla samochodów osobowych. Jak twierdzi „Gazeta Wyborcza” jest to sprzeczne z dotychczasową polityką transportową mającą promować komunikację miejską w dotarciu do centrum miasta.

Według „Gazety Wyborczej” wraz z początkiem września może się okazać, że ratusz popełnić duży błąd, jakim jest wpuszczenie prywatnych samochodów w wąskie gardło Trasy W-Z. Największy paraliż może się pojawić w centrum Pragi u zbiegu alei Solidarności z ulicą Jagiellońską, przy placu Bankowym, na Wisłostradzie, Mariensztacie i Powiślu.


Od poniedziałkowego ranka kierowcy ponownie mogą jechać aleją Solidarności przez plac Wileński. Po miesiącu na trasę powróciły autobusy, a samochody po 10 miesiącach. Od lipca wykonawca stacji metra Dworzec Wileński przygotował jej ściany szczelinowe, lecz nie wykonał stropu, co oznacza, że w przyszłości konieczne będzie przekładanie ruchu.


Kierowcy mogą także wjechać na most Śląsko-Dąbrowski przez aleję Solidarności od strony ulicy Szwedzkiej, a od ulicy Sierakowskiego przy katedrze św. Floriana. Dla prywatnych samochodów wciąż pozostaje zamknięty dojazd ulicą Jagiellońską do alei Solidarności, lecz mało kierowców może przestrzegać zakazu, o ile w tym miejscu nie pojawi się patrol policji.


Kierowcy jadący z Pragi w godzinach 6-10 i 15-19 zaraz za mostem nie mogą zjechać na autostradę, a odcinek przed tunelem Trasy W-Z pod Starym Miastem dopuszczono wyłącznie dla tramwajów i autobusów. Również samochody jadące od strony placu Bankowego w godzinach porannego i popołudniowego szczytu muszą za tunelem skręcić w Nowy Zjazd do Wisłostrady bądź na Powiśle i Mariensztat.


Dodatkowy ruch, jaki pojawi się w tej części Śródmieścia może doprowadzić do jego całkowitego paraliżu, wydłuży się też korek na Wisłostradzie od strony Żoliborza. Otwieranie wobec tego mostu Śląsko-Dąbrowskiego może według „Gazety Wyborczej” pogorszyć sytuację komunikacyjną w rejonie.


Wpuszczenie samochodów na Trasę W-Z zaszkodzi pasażerom, którzy dojeżdżają autobusami z prawobrzeżnej Warszawy. W związku z budową II linii metra mieszkańcy tej części Warszawy muszą znosić kolejne utrudnienia. Pewnym rodzajem rekompensaty było uprzywilejowanie transportu zbiorowego na Trasie W-Z oraz skierowanie dodatkowych linii autobusowych na plac Bankowy, co ułatwia przesiadki na stacji metra Ratusz Arsenał.


Obecnie Zarząd Transportu Miejskiego musiał zabrać z Trasy W-Z część autobusów ze względu na to, że nie zmieściłyby się na wspólnym pasie i przystankach z tramwajami. Z kolei linie kursujące mostem Śląsko-Dąbrowskim mogą być opóźnione ze względu na skierowanie części autobusów w stronę placu Bankowego przez pas alei Solidarności, który jest przeznaczony dla samochodów.


Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij