Rynek Infrastruktury
W poniedziałek miały być znane oferty wykonawców wraz z ceną za realizację inwestycji, lecz termin przełożono na wrzesień. Prace przy poszerzeniu przeprawy przez Wisłę miały rozpocząć się po Euro 2012. Wraz z tym zadaniem planowane jest dostosowanie trasy AK od Powązek do Wisły do parametrów drogi ekspresowej.
Planowane prace zakładają zburzenie części wiaduktów, kładek oraz wszystkich estakad na skrzyżowanie z Wisłostradą, a jezdnie Trasy AK mają być odtworzone. Ruch byłby prowadzony dwoma jezdniami. Z kolei w następne wakacje most Grota-Roweckiego miałby zostać zamknięty ze względu na konieczność zakończenia robót do 2015 roku. W innym przypadku istnieje ryzyko stracenia 1 mld dotacji z UE.
Jednak GDDKiA ma problemy z przeprowadzeniem dwustopniowego przetargu, który trwa od grudnia 2011 roku. Do walki o kontrakt stanęły 22 firmy, lecz część z nich wytyka zamawiającemu fatalne przygotowanie postępowania. Wobec tego firmy Budimex, Bilfinger Berger i Warbud zwrócili się z wątpliwościami do KIO.
Jak informuje „Gazetę Wyborczą” Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA w Warszawie, przetarg nie będzie ponownie ogłaszany, ale konieczne okazały się poprawki. Nie wiadomo jeszcze jakie zmiany zostaną wprowadzone, ponieważ GDDKiA czeka na wyrok KIO.
Wykonawcy wytykali inwestorowi niezbyt precyzyjnie opisany przedmiot zamówienia, zbyt restrykcyjny termin zakończenia prac oraz nierównomierne rozłożenie ryzyk za opóźnienia. Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Gazeta Wyborcza”, wykonawcy nie chcieli, by most był przejezdny podczas robót.
Jeszcze nie wiadomo, kiedy prace przy moście rozpoczną się. – Wszystko zależy od tego, jak potoczy się przetarg i czy nie będzie kolejnych odwołań. Umowę z wykonawcą chcielibyśmy podpisać jesienią 2012 roku – mówi Tarnowska.