Kierowcy mogą już korzystać z nowego wiaduktu. Gotowe są dwa pasy ruchu, chodnik i droga dla rowerów. Inwestycję, która istotnie poprawi komunikację na terenie dzielnicy Rembertów zrealizowali wspólnie PKP PLK oraz m. st. Warszawa. Wykonawcą jest Intop.
Nowy wiadukt zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy w poziomie szyn, dzięki czemu nie trzeba już czekać przed rogatkami. Obiekt przebiega nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz torami kolejowymi, łącząc północną i południową część Rembertowa. Znajdują się na nim dwa pasy ruchu (po jednym w każdą stronę), chodniki i ścieżka rowerowa. Dla osób z ograniczoną mobilnością przygotowano windy i pochylnie. Od strony północnej powstała też zatoka autobusowa z przystankiem komunikacji miejskiej.
Obiekt jest częścią nowego układu drogowego, który połączył skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej i Stelmachów z rondem po północnej stronie torów.
– Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych na sieci kolejowej znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa podróżnych i pracowników kolei. Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków oraz poprawia płynność ruchu. W planach inwestycyjnych mamy budowę kolejnych wiaduktów i tuneli, które poprawią efektywność transportu szynowego i bezpieczeństwo na sieci – powiedział Piotr Malepszak, Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
– Spotykamy się dziś w Rembertowie, by wspólnie oddać do użytku długo wyczekiwany wiadukt, inwestycję, na którą mieszkańcy czekali przez wiele lat. Co istotne, udało się ją zakończyć dwa miesiące przed planowanym terminem – podkreślił Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. Zaznaczył, że inwestycja jest efektem dobrej współpracy różnych instytucji. – Nowa konstrukcja oparta na czterech masywnych podporach obejmuje jezdnię, chodniki i drogę rowerową. To ważny krok dla lokalnego ruchu, bo przez tę linię kolejową przejeżdża średnio ponad 7000 pojazdów dziennie, a dotychczasowe szlabany znacząco utrudniały komunikację. Dziś to się zmienia – dodał Trzaskowski.
Wspólna inwestycja kosztowała ponad 55 mln zł netto (68 mln zł brutto) i została współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszów Europejskich w ramach programu FEnIKS. Wykonawcą inwestycji jest firma Intop. Wszystkie prace przy budowie wiaduktu na Chełmżyńskiej zakończą się do końca roku.
– Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań to istotny element inwestycji realizowanych przez Polskie Linie Kolejowe. Nowe obiekty usprawniają komunikację w miastach oraz zwiększają poziom bezpieczeństwa na sieci kolejowej. W tym roku oddano do użytku nowe skrzyżowania m.in. w Teresinie i Sulejówku. Kolejne bezkolizyjne obiekty powstają na linii kolejowej z Warszawy do Mińska Mazowieckiego. Trwają przygotowania do następnych inwestycji w ramach ogólnopolskiego programu „wiaduktowego” – powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP PLK. Obecnie w realizacji jest także tunel drogowy w ciągu ul. Marsa i al. Gen. Chruściela „Montera” oraz tunel w Wesołej na ul. 1 Praskiego Pułku WP.
Inwestycja jest w 50 proc. finansowana przez PLK przy wykorzystaniu Funduszu Spójności w ramach programu FEnIKS.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.