Partner serwisu
Drogi i autostrady

Winiety tam, gdzie na autostradach nie ma bramek?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Winiety tam, gdzie na autostradach nie ma bramek?
fot. viatoll.pl
Zdaniem Jana Stylińskiego, prezesa Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa wadliwą polityką było przerwanie prac nad wprowadzeniem jednolitego systemu poboru opłat, a rząd powinien zastanowić się, jak obecnie zarobić na tych trasach, gdzie nie ma infrastruktury do poboru opłat. Rozwiązaniem mogą być winiety.

– Oczywiście są przeciwnicy tego rozwiązania, którzy uważają go za dziurawy. Owszem, ale chyba lepiej zebrać choćby 75% należności niż nic – uważa prezes PZPB. Nie przemawia do niego argument resortu infrastruktury o tym, że regulacje europejskie nie pozwalają tworzyć przychodów z opłat, bo mogą one tylko pokrywać koszty bieżące.

– Komisja Europejska rzeczywiście mówi: nie po to wyłożyliśmy pieniądze podatnika europejskiego na zbudowanie polskich autostrad, żeby Skarb Państwa na nich zarabiał. Ale przecież można je wkalkulować tak, aby pokrywały koszty bieżące bez zwrotu nakładów inwestycyjnych. Wtedy ta opłata byłaby racjonalna, nie za wysoka i akceptowalna. Da się to szybko zrobić dzięki winietom. Ich wdrożenie potrwa 3-4 miesiące – uważa prezes Styliński.

Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze, a w nim:
  • ocena dotychczasowych działań rządu w kwestii poboru opłat,
  • skutki bezczynności rządu,
  • prognozy czasowe dotyczące rozwiązania problemu.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5