Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wrocław. Rusza wymiana dylatacji na AOW

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

GR

Data publikacji:
09-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wrocław. Rusza wymiana dylatacji na AOW
fot. GDDKiA Wrocław
Ruszają prace przy wymianie dylatacji na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, pomiędzy węzłami Wrocław Północ i Wrocław Stadion, na jezdni w kierunku Kudowy Zdrój.

Dylatacje to urządzenia inżynierskie umożliwiające przejazd pojazdów przez przerwy dylatacyjne na obiektach mostowych. Urządzenia te przenoszą obciążenia na drogach krajowych, więc muszą być szczelne i jednocześnie zapewniać komfort przejazdu. Ich żywotność waha się od ok. 10 do ok. 20 lat, jednak jest uzależniona od natężenia i rodzaju ruchu samochodów. Z obserwacji GDDKiA wynika, że najczęstszą przyczyną awarii dylatacji jest przeciążenie pojazdów poruszających się po drogach.  

Od wtorku, 9 września br., ruszają prace przy wymianie dylatacji na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, pomiędzy węzłami Wrocław Północ i Wrocław Stadion, na jezdni w kierunku Kudowy Zdrój.

- Aby zapewnić kierowcom w miarę możliwości płynność przejazdu na AOW prace zostały podzielone na dwa etapy. W pierwszym etapie będą zamknięte dwa pasy ruchu: prawy (wolny) i awaryjny, a w drugim nastąpi zamknięcie pasa lewego (szybkiego) oraz środkowego. Zgodnie z umową prace potrwają do 25 września, jednak są także uzależnione od warunków atmosferycznych. Zmiany czasowej organizacji ruchu będą wprowadzane w godzinach nocnych - informuje GDDKiA.

Na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zamontowane są łącznie 124 urządzenia dylatacyjne. Stan dylatacji jest monitorowany przez GDDKiA wraz z całymi obiektami. Dylatacje wymieniane lub naprawiane są po stwierdzeniu uszkodzeń, które mogłyby stanowić zagrożenie dla użytkowników drogi.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

S8. Remont w Oleśnicy dla Strabag Infrastruktura Południe

Drogi i autostrady

S8 na Dolnym Śląsku ma pozwolenie budowlane

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk. Ciężarówka uszkodziła wiadukt nad A4

Drogi i autostrady

Co skrywały tereny pod budowaną S8 na Dolnym Śląsku?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S8. Remont w Oleśnicy dla Strabag Infrastruktura Południe

Drogi i autostrady

S8 na Dolnym Śląsku ma pozwolenie budowlane

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk. Ciężarówka uszkodziła wiadukt nad A4

Drogi i autostrady

Co skrywały tereny pod budowaną S8 na Dolnym Śląsku?

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij