Rynek Infrastruktury
Marszałek zaznacza, że w zakresie dróg krajowych, stanowiących najważniejszy układ transportowy w każdym regionie, istotna będzie kontynuacja jak największej liczby inwestycji, które ujęto w aktualnym programie budowy dróg krajowych na lata 2011-2015.
– Dla województwa zachodniopomorskiego kluczowe są między innymi: realizacja drogi ekspresowej S6 Szczecin – Gdańsk wraz z Zachodnim Drogowym Obejściem Miasta Szczecina, dokończenie budowy drogi S3 na odcinku od Szczecina do Świnoujścia, a w samym Świnoujściu budowa tunelu. Ważnym priorytetem jest również rozpoczęcie budowy dróg ekspresowych - S11 od Kołobrzegu, przez Koszalin na południe kraju, co pozwoli na redukcję wąskich gardeł na tej nitce transportowej, oraz S10 od Szczecina w kierunku Warszawy – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” marszałek województwa zachodniopomorskiego.
Olgierd Geblewicz dodaje, że samorząd województwa posiada własne plany inwestycyjne w zakresie dróg wojewódzkich, które stanowią uzupełnienie dla dróg krajowych. – Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Po określeniu wysokości alokacji przeznaczonej na drogi wojewódzkie, możliwe będzie wyodrębnienie z szerokiej listy poszczególnych zadań przy uwzględnieniu takich kryteriów jak: natężenie ruchu drogowego, znaczenie odcinka drogowego w całej sieci dróg, stan nawierzchni oraz konieczność likwidacji kongestii (wąskich gardeł) – wyjaśnia marszałek Geblewicz.