Rynek Infrastruktury
W ramach prowadzonych prac powstał węzeł typu półkoniczyna z dwoma wiaduktami nad autostradą, oraz przebudowano w dwóch etapach wykonany z poniemieckich płyt betonowych odcinek autostrady o długości 2,7 km. Zadanie realizowano w porozumieniu ze Szczecinem, które wykonywało drogę stanowiącą dojazd do węzła.
Węzeł jest inwestycją powiązaną z realizowaną przez Szczecin budową ulicy Nowoprzestrzennej stanowiącej dojazd do węzła oraz połączenie z terenami inwestycyjnymi Trzebusz – Dunikowo.
Oddanie do ruchu tej inwestycji oznacza również zmiany w układzie komunikacyjnym - wjazd od strony miejscowości Wielgowo na węzeł Rzęśnica zostanie zamknięty, a łącznica na węźle Rzęśnica w kierunku Świnoujścia zostanie poszerzona do dwóch pasów ruchu.
W drugim etapie do końca lipca planowane jest zamknięcie skrzyżowania drogi S3 z ulicą Goleniowską, a do końca września wykonanie pasa włączenia na węźle Rzęśnica od strony DW-142 w kierunku na Szczecin. Dzięki temu przejazd przez odcinek, na którym często tworzą się korki w okresie wakacyjnym będzie płynniejszy i bezpieczniejszy. Budowa węzła rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku.
W ramach realizowanych prac został wyburzony wiadukt w ciągu ulicy Tczewskiej i w jego miejsce powstały dwa wiadukty nowego węzła. Wybudowano łącznicę węzła, powstała ścieżka rowerowa w jego obrębie, przebudowano również w 2 etapach wykonany z pochodzących z lata 30 ubiegłego wieku płyt betonowych odcinek autostrady A6 długości około 2,7 km. Prace kosztowały około 38 mln zł, w tym sam węzeł kosztował około 17 mln zł.