Partner serwisu
Drogi i autostrady

„Zakopianka” będzie dwupasmowa do Nowego Targu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
14-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kurier PAP

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
„Zakopianka” będzie dwupasmowa do Nowego Targu
fot. Rwers, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org
Jako poinformowała „Rzeczpospolita”, po wakacjach zostanie ogłoszony przetarg na projekt i budowę dwupasmowej drogi między Rdzawką (koło Chabówki) a Nowym Targiem. Dzięki temu za 5 lat cała „zakopianka” od Krakowa do stolicy Podhala będzie dwujezdniowa.

Władze Nowego Targu i okolicznych podhalańskich gmin wystosowały na początku tego roku apel do rządu, by na listę krajowych inwestycji drogowych, planowanych w najbliższych latach, dopisać budowę dwujezdniowej trasy szybkiego ruchu między Rdzawką koło Chabówki.

Skąd ten apel? Obecnie w ciągu „zakopianki” (trasy łączącej Kraków z Zakopanem) trwa budowa 17-kilometrowego odcinka dwujezdniowej trasy ekspresowej z Lubnia do Chabówki, której częścią będzie tunel pod górą Luboń Mały. Po zakończeniu tej inwestycji na „zakopiance” między Krakowem a Nowym Targiem, dziś często korkującej się, pozostanie jeszcze tylko jedno wąskie gardło: to jednojezdniowy, 16-kilometrowy odcinek między Rdzawką a Nowym Targiem. Samorządowcy zaapelowali o jego przebudowę na dwupasmową drogę szybkiego ruchu, bo dzięki temu dojazd na Podhale i do Zakopanego byłby dużo szybszy, bezpieczniejszy i łatwiejszy niż dziś.

W czerwcu tego roku rząd poinformował, że dopisze tę inwestycję do rządowego programu planu budowy dróg w Małopolsce. Ma być ona zrealizowana w latach 2019-2022. Przetarg na projekt i budowę tego odcinka ruszy już po wakacjach. Jeśli więc wszystko dobrze pójdzie, za pięć lat „zakopianka” między Krakowem a Nowym Targiem będzie w całości dwupasmową ekspresówką, a turyści będą mogli dojechać na Podhale i do Zakopanego dużo szybciej niż obecnie.

Źródło: Kurier PAP
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5