fot. MaKa~commonswiki, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgUlica Lwowska w Zamościu
Zamość przymierza się do przebudowy głównej drogi wlotowej do miasta z kierunku Tomaszowa Lubelskiego. Stanowi ona fragment drogi krajowej nr 17. W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch rond. Przebudowę przejdzie także pętla autobusowa. Wśród licznych inwestycji drogowych zostaną wybudowane również nowe ulice: Ładna, Chrobrego, Andersa, Grechuty i boczna Granicznej. Wszystkie prace otrzymały dofinansowanie z Polskiego Ładu.
Zamość rozpisał przetarg drogowy dotyczący szeregu ulic. Wśród zadań jest rozbudowa ul. Lwowskiej w śladzie drogi krajowej nr 17 i drogi wojewódzkiej nr 849 oraz budowa ulicy Ładnej, Chrobrego, Andersa, Grechuty, bocznej Granicznej. W planach jest także rozbudowa drogi do strzelnicy. Postępowanie podzielono na trzy części, a do każdej z nich wykonawcy mogą oddzielnie składać swoje oferty.
Zakres pierwszej części dotyczy rozbudowy ul. Lwowskiej, która stanowi także fragment drogi krajowej i drogi wojewódzkiej. Pracom poddany zostanie odcinek ul. Lwowskiej od skrzyżowania z ul. Spadek do skrzyżowania z Al. Jana Pawła II oraz na odcinku od skrzyżowania z Al. Jana Pawła II do granic miasta. Roboty zaplanowano także na fragmencie Al. Jana Pawła II na odcinku 0+010 do km 0+188,61. Zamawiający przewiduje wykonanie nowych konstrukcji nawierzchni jezdni, o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN. Na odcinku od km 0+023.5 do km 0+177.93 zaplanowano jezdnię asfaltową dwupasmową, dwukierunkową o szerokości 7,0 m oraz budowę pasa środkowego o czerwonej nawierzchni dla skrętów w zjazdy. Na odcinku od km 0+240 do km 0+380.8, zaplanowano natomiast drogę dwujezdniową o dwóch pasach w jednym kierunku o szerokości 3,5-4,0 m. Przy okazji inwestycji wymieniona będzie infrastruktura podziemna w postaci kanalizacji deszczowej, gazowej i elektroenergetycznej.
Skrzyżowania ul. Lwowskiej z ul. Młyńską, a także z Al. Jana Pawła II zostaną przebudowane i zastąpione rondami. Skrzyżowanie ul. Lwowskiej i Młyńskiej zaprojektowano w postaci ronda jednopasowego o średnicy zewnętrznej 24m z przejezdną wyspą środkową. Wyspa środkowa powstanie z kamienia polnego o średnicy 10m. Na wlotach do ronda zaplanowano wyspy dzielące o szer. 2,5-3,0 m z kostki betonowej. Wyspy będą stanowić azyl dla pieszych i rowerzystów. Wloty do ronda zaprojektowano o szer. 3,5m, natomiast wyloty o szer. 4,0m.
Z kolei rondo na skrzyżowaniu ul. Lwowskiej a Al., Jana Pawła II będzie miało średnicę zewnętrzną 50 metrów. Na kierunku Lublin – Tomaszów Lubelski zaprojektowano jezdnię ronda o dwóch pasach ruchu o szerokości 6 m, natomiast na kierunku Tomaszów Lubelski – Lublin jeden pas ruchu o szerokości 6 m. Wyspę środkową zaprojektowano o promieniach od 15 do 18 metrów. Wyspa zostanie obramowana krawężnikiem kamiennym.
Przyszły wykonawca poprawi także nawierzchnię chodników i wybuduje ścieżki rowerowe o szerokości 2,5 m. Powstanie nowe oświetlenie drogi. Przebudowę przejdą ponadto zatoki autobusowe i. W ramach prac wymienione zostaną wiaty przystankowe. Przebudowę przejdzie także pętla autobusowa przy ul. Feliksa Wolskiego. Zaplanowano korektę geometrii pętli i wymianę istniejącej nawierzchni na kostkę granitową łupaną. W obrębie pętli zaprojektowano ponadto drogi dla pieszych i miejsca na wiaty przystankowe.
Jak wskazuje zamawiający, obecnie na ul. Lwowskiej, już od samej granicy miasta, tworzą się przełomy, a jezdnia jest skoleinowana. Po przebudowie drogi, kierowcy zyskają w całości odnowioną trasę od granicy miasta do samego Starego Miasta Zamościa. Wcześniej przebudowę ul. Partyzantów przeprowadziła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Powstaną także mniejsze drogi
Druga część zamówienia dotyczy budowy ulicy Ładnej, Chrobrego, Andersa, Grechuty oraz bocznej Granicznej. Ulica Ładna powstanie od km 0+003,17 do km 0+159,75 i zostanie wykonana z brukowanej kostki betonowej. Droga rozpocznie się przy ul. Królowej Jadwigi. Ulica Chrobrego będzie już drogą z asfaltu i powstanie na odcinku od km 0+000,00 do km 0+237,75. Nowa droga zostanie powiązana z ul. Powiatową. Ulica Andersa będzie wykonana z brukowanej kostki betonowej i powstanie na odcinku od km 0+003.70 do km 0+115.16. Ul. Grechuty powstanie na odcinku od km 0+000,00 do km 0+104,75. Będzie to droga również z betonowej kostki brukowej i zostanie powiązana z ul. Sikorskiego. Jako ostatnią zaplanowano boczną drogę ul. Granicznej od km 0+000,00 do km 0+134,86. Ona również zostanie wykonana z betonowej kostki brukowej. Wraz z budową ulic zaplanowano także montaż oświetlenia i kanalizacji deszczowej.
Droga nad zalew
Ostatnia część postępowania to rozbudowa drogi do strzelnicy. Zamówienie obejmuje wykonanie rozbudowy drogi dojazdowej na terenie Zalewu Miejskiego od km 0+000,00 od km 0+0939,21. Powstać ma łącznie 929-metrowy odcinek z całą infrastrukturą techniczną. Szerokość drogi wyniesie 5 metrów – z dwoma pasami ruchu po 2,5 metra każdy. Obok znajdzie się droga pieszo-rowerowa prowadząca do zbiorników wodnych. W ramach zadania przewidziano także cztery parkingi – w tym jeden dla autobusów.
Termin składania ofert dla każdej z części wyznaczono do 12 marca br. Wybór wykonawcy dla każdej z nich poprzedzi analiza ceny (60 proc.), doświadczenia kierownika budowy (30 proc.), okresu gwarancji (10 proc.). Na realizację każdej części przewidziano 18 miesięcy. Inwestycja jest dofinansowana z rządowego programu Polski Ład, a kwota jaką miasto pozyskało to 30 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.