Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Zamość rozpoczyna przebudowę ul. Lwowskiej i innych miejskich dróg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
30-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zamość rozpoczyna przebudowę ul. Lwowskiej i innych miejskich dróg
fot. Google Maps
Zamość przebuduje główną drogę wlotową do miasta z kierunku Tomaszowa Lubelskiego. Stanowi ona fragment drogi krajowej nr 17. Inwestycja ma już wykonawcę. W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch rond. Przebudowę przejdzie także pętla autobusowa. Wśród licznych inwestycji drogowych zostaną wybudowane również nowe ulice: Ładna, Chrobrego, Andersa, Grechuty i boczna Granicznej. Wszystkie prace otrzymały dofinansowanie z Polskiego Ładu.

Zamość rozstrzygnął przetarg drogowy dotyczący szeregu ulic w mieście. Wśród zadań jest rozbudowa ul. Lwowskiej w śladzie drogi krajowej nr 17 i drogi wojewódzkiej nr 849 oraz budowa ulicy Ładnej, Chrobrego, Andersa, Grechuty, bocznej Granicznej. W planach jest także rozbudowa drogi do strzelnicy. Postępowanie podzielono na trzy części, a do każdej z nich wykonawcy mogli oddzielnie składać swoje oferty.

Wszystkie zamówienia powierzono jednej firmie – Zakładowi Budowlano-Transportowemu Drogmost z Zamościa. Firma za pierwsze zadanie, polegające na przebudowie ul. Lwowskiej, chciała 22,03 mln zł. Drugie zadanie, które polega na budowie ulicy Ładnej, Chrobrego, Andersa, Grechuty i bocznej Granicznej, będzie kosztować miasto 3 mln zł. Ostatnia część zamówienia, która polegać będzie na rozbudowie drogi do strzelnicy, kosztować będzie natomiast 5,96 mln zł. Właśnie przekazano plac budowy.

Jakie przewidziano prace

Zakres pierwszej części dotyczy rozbudowy ul. Lwowskiej, która stanowi także fragment drogi krajowej i drogi wojewódzkiej. Pracom poddany zostanie odcinek ul. Lwowskiej od skrzyżowania z ul. Spadek do skrzyżowania z Al. Jana Pawła II oraz na odcinku od skrzyżowania z Al. Jana Pawła II do granic miasta. Roboty zaplanowano także na fragmencie Al. Jana Pawła II na odcinku 0+010 do km 0+188,61. Zamawiający przewiduje wykonanie nowych konstrukcji nawierzchni jezdni, o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN. Na odcinku od km 0+023.5 do km 0+177.93 zaplanowano jezdnię asfaltową dwupasmową, dwukierunkową o szerokości 7,0 m oraz budowę pasa środkowego o czerwonej nawierzchni dla skrętów w zjazdy. Na odcinku od km 0+240 do km 0+380.8, zaplanowano natomiast drogę dwujezdniową o dwóch pasach w jednym kierunku o szerokości 3,5-4,0 m. Przy okazji inwestycji wymieniona będzie infrastruktura podziemna w postaci kanalizacji deszczowej, gazowej i elektroenergetycznej.

Skrzyżowania ul. Lwowskiej z ul. Młyńską, a także z Al. Jana Pawła II zostaną przebudowane i zastąpione rondami. Skrzyżowanie ul. Lwowskiej i Młyńskiej zaprojektowano w postaci ronda jednopasowego o średnicy zewnętrznej 24m z przejezdną wyspą środkową. Wyspa środkowa powstanie z kamienia polnego o średnicy 10m. Na wlotach do ronda zaplanowano wyspy dzielące o szer. 2,5-3,0 m z kostki betonowej. Wyspy będą stanowić azyl dla pieszych i rowerzystów. Wloty do ronda zaprojektowano o szer. 3,5m, natomiast wyloty o szer. 4,0m.

Z kolei rondo na skrzyżowaniu ul. Lwowskiej a Al., Jana Pawła II będzie miało średnicę zewnętrzną 50 metrów. Na kierunku Lublin – Tomaszów Lubelski zaprojektowano jezdnię ronda o dwóch pasach ruchu o szerokości 6 m, natomiast na kierunku Tomaszów Lubelski – Lublin jeden pas ruchu o szerokości 6 m. Wyspę środkową zaprojektowano o promieniach od 15 do 18 metrów. Wyspa zostanie obramowana krawężnikiem kamiennym.

Wykonawca poprawi także nawierzchnię chodników i wybuduje ścieżki rowerowe o szerokości 2,5 m. Powstanie nowe oświetlenie drogi. Przebudowę przejdą ponadto zatoki autobusowe i. W ramach prac wymienione zostaną wiaty przystankowe. Przebudowę przejdzie także pętla autobusowa przy ul. Feliksa Wolskiego. Zaplanowano korektę geometrii pętli i wymianę

istniejącej nawierzchni na kostkę granitową łupaną. W obrębie pętli zaprojektowano ponadto drogi dla pieszych i miejsca na wiaty przystankowe.

Jak wskazuje zamawiający, obecnie na ul. Lwowskiej, już od samej granicy miasta, tworzą się przełomy, a jezdnia jest skoleinowana. Po przebudowie drogi, kierowcy zyskają w całości odnowioną trasę od granicy miasta do samego Starego Miasta Zamościa. Wcześniej przebudowę ul. Partyzantów przeprowadziła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Powstaną także mniejsze drogi

Druga część zamówienia dotyczyła budowy ulicy Ładnej, Chrobrego, Andersa, Grechuty oraz bocznej Granicznej. Ulica Ładna powstanie od km 0+003,17 do km 0+159,75 i zostanie wykonana z brukowanej kostki betonowej. Droga rozpocznie się przy ul. Królowej Jadwigi. Ulica Chrobrego będzie już drogą z asfaltu i powstanie na odcinku od km 0+000,00 do km 0+237,75. Nowa droga zostanie powiązana z ul. Powiatową. Ulica Andersa będzie wykonana z brukowanej kostki betonowej i powstanie na odcinku od km 0+003.70 do km 0+115.16. Ul. Grechuty powstanie na odcinku od km 0+000,00 do km 0+104,75. Będzie to droga również z betonowej kostki brukowej i zostanie powiązana z ul. Sikorskiego. Jako ostatnią zaplanowano boczną drogę ul. Granicznej od km 0+000,00 do km 0+134,86. Ona również zostanie wykonana z betonowej kostki brukowej. Wraz z budową ulic zaplanowano także montaż oświetlenia i kanalizacji deszczowej.

Droga nad zalew

Ostatnia część postępowania to rozbudowa drogi do strzelnicy. Zamówienie obejmuje wykonanie rozbudowy drogi dojazdowej na terenie Zalewu Miejskiego od km 0+000,00 od km 0+0939,21. Powstać ma łącznie 929-metrowy odcinek z całą infrastrukturą techniczną. Szerokość drogi wyniesie 5 metrów – z dwoma pasami ruchu po 2,5 metra każdy. Obok znajdzie się droga pieszo-rowerowa prowadząca do zbiorników wodnych. W ramach zadania przewidziano także cztery parkingi – w tym jeden dla autobusów.

Na realizację każdej części przewidziano 18 miesięcy. Inwestycja jest dofinansowana z rządowego programu Polski Ład, a kwota jaką miasto pozyskało to 30 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tarnów ma dodatkowe środki na drogi

Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie wybrała ofertę na budowę S17

Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie wybrała ofertę na budowę S17

Elżbieta Pałys 08 maja 2024

Ruszają przygotowania do obwodnicy Słubic. Na koszt gminy

Drogi i autostrady

Unia dofinansowała budowę autostrady A2

Drogi i autostrady

Unia dofinansowała budowę autostrady A2

Redakcja 29 kwietnia 2024

Obwodnica Wąchocka za półmetkiem

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Tarnów ma dodatkowe środki na drogi

Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie wybrała ofertę na budowę S17

Drogi i autostrady

GDDKiA ponownie wybrała ofertę na budowę S17

Elżbieta Pałys 08 maja 2024

Ruszają przygotowania do obwodnicy Słubic. Na koszt gminy

Drogi i autostrady

Unia dofinansowała budowę autostrady A2

Drogi i autostrady

Unia dofinansowała budowę autostrady A2

Redakcja 29 kwietnia 2024

Obwodnica Wąchocka za półmetkiem

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5