Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zduńska Wola: Aktualny układ drogowy wystarczy do obsługi terminala?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zduńska Wola: Aktualny układ drogowy wystarczy do obsługi terminala?
fot. Patryk Korzeniecki, lic. CC BY 3.0Droga S8
GDDKiA nie planuje inwestycji drogowych w rejonie Zduńskiej Woli. Nie ma też rozmów z inwestorem, który buduje nowy terminal intermodalny w Karsznicach.

Przed trzema miesiącami ogłoszona została decyzja o budowie w oddalonej od centrum miasta Zduńska Wola dzielnicy Karsznice nowego terminala kontenerowego. Obiekt ma zostać uruchomiony przez PKP Cargo m.in. dzięki dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Samorząd zapowiada też pewne inwestycje drogowe które mają pomóc w obsłudze nowego węzła logistycznego.

Bez dodatkowych inwestycji w drogi krajowe

Łódzki urząd marszałkowski podkreślał zresztą po podpisaniu umowy o dofinansowanie prac, że inwestycja ma duże szanse powodzenia ze względu na jej lokalizację. Ważna miała być tu nie tylko dostępność ważnych szlaków kolejowych, w tym przede wszystkim magistrali Śląsk – Porty (linia 131) i linii nr 14 łączącej Łódź z granicą niemiecką, ale i istotnych dróg ekspresowych. W pobliżu przebiegają bowiem S8 i S14.

O ile aktualnie trwa modernizacja trasy kolejowej łączącej Karsznice z aglomeracją górnośląską i Bałtykiem, o tyle sytuacja miasta w zakresie połączeń drogowych najwyższych kategorii nie ulegnie w najbliższym czasie zmianie. – Nie mamy żadnych planów związanych z budową terminala intermodalnego. Nie było też na obecny moment żadnych rozmów pomiędzy inwestorem a GDDKiA – mówi Maciej Zalewski, główny specjalistqa w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowę układu drogowego zakończono niemal dekadę temu

– Ostatnią inwestycją realizowaną przez łódzki oddział GDDKiA na tym obszarze był odcinek drogi S8 Łask – Sieradz oddany do użytku w 2013 r. – przypomina także nasz rozmówca. Za ważne z perspektywy Zduńskiej Woli można też uznać późniejsze rozbudowy dróg na innych odcinkach. W ostatnim czasie przedłużano np. drogę S14 na terenie aglomeracji łódzkiej.

Należy przy tym przypuszczać, że kluczową rolę w obsłudze przewozów do i z terminala będzie miała kolej. PKP Cargo chce jednak zwiększycć swoją pozycję na całym rynku logistycznym, nie tylko tej jego części ściśle powiązanej z transportem szynowym.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5