Miasto Zduńska Wola wraz z okolicznymi samorządami chce kontynuować inwestycje mające na celu poprawę dojazdu do dzielnicy Karsznice. To tam zlokalizowany ma zostać nowy terminal kontenerowy PKP Cargo. Realizacja założeń jest uzależniona m.in. od uzyskania środków z budżetu państwa.
Niebawem mają rozpocząć się prace związane z budową terminala multimodalnego PKP Cargo na terenie Karsznic, wysuniętej dzielnicy miasta Zduńska Wola. Jego otwarcie będzie się wiązać ze zwiększeniem ruchu pojazdów ciężarowych. Samorząd zapewnia, że znaczna część infrastruktury, która pomoże go przyjąć, jest już gotowa, i zapowiada kolejne inwestycje realizowane wspólnie z innymi jednostkami.
– Powiat zduńskowolski wraz z miastem i ościennymi gminami realizowały projekt budowy łącznika pomiędzy drogą wojewódzką a drogą ekspresową S8 – mówi Krystyna Bąk, dyrektor Biura Strategii i Rozwoju w Urzędzie Miasta Zduńska Wola. Droga stanowi alternatywny wobec ul. Karsznickiej dojazd do terenów PKP, na których zbudowany ma zostać port kontenerowy. W Karsznicach terenów inwestycyjnych jest jednak znacznie więcej, a odcinek powstał z myślą o obsłudze także innych zakładów zlokalizowanych i planowanych do zlokalizowania w tej okolicy.
Kolejne inwestycje miałyby być zaś realizowane w ramach rządowego programu Polski Ład. Starostwo powiatowe złożyło już wniosek dotyczący rozbudowy ul. Kolejowej wraz z drogą stanowiącą dojazd do łącznika z S8. – Szacowany koszt to ok. 10 mln zł – usłyszeliśmy od naszej rozmówczyni. Jeśli plan pozyskania finansowania zewnętrznego się powiedzie, zadanie ma zostać zrealizowane do końca 2024 r.
Do Polskiego Ładu został także złożony wniosek dotyczący ciągu ulic Łaska – Świerkowa – Jodłowa – Staszica – Spółdzielcza. Miałby on stanowić dojazd do terminala według założeń samorządowego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Zduńska Wola-Karsznice. Również w tym przypadku szacowana wartość sięga ok. 10 mln zł, zakończenia prac wyznaczono na koniec 2024 r. Kwota ta miałaby pozwolić na przeprowadzenie prac na odcinku od ul. Poprzecznej do Borowej, co pozwoliłoby na przygotowanie kolejnego już odcinka wspomnianego ciągu. – Partnerem finansowym jest miasto Zduńska Wola, które wsparło finansowo każdy etap modernizacji dróg – stwierdza przedstawicielka samorządu.
Magistrat zapewnia też, że od lat prowadzi prace dotyczące dróg, które w sposób pośredni ułatwiają dojazd do planowanego terminala. Dotyczy to także ulic na terenie dzielnicy Karsznice.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.