Partner serwisu
Intermodal i logistyka

28 milionów pasażerów II linii metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
22-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
28 milionów pasażerów II linii metra
Od momentu uruchomienia II linii metra przejechało nią blisko 28 milionów pasażerów. Liczba pasażerów korzystających dziennie z nowego połączenia nadal kształtuje się na poziomie ok. 100 tys. pasażerów dziennie, zauważalnie wzrasta za to popularność przesiadek między liniami na stacji Świętokrzyska. Ile w sumie korzysta osób z dwóch linii metra? Tego nie wiadomo, bo system bramkowy na I linii jest mocno dziurawy.

Zainteresowanie II linią metra pozostaje na niezmienionym poziomie. Jak wynika z danych z listopada dziennie korzysta z niej od 101 tys. do 106 tys. pasażerów dziennie. Najpopularniejszą stacją jest Dworzec Wileński z 30 tys. podróżnymi. Następną stacja pod względem osób wchodzących i wychodzących jest Rondo Daszyńskiego, dalej – Nowy Świat-Uniwersytet. Na czwartej pozycji jest Świętokrzyska, ale nie liczymy tutaj pasażerów przesiadających się na I linię. Najmniejszą frekwencją może poszczycić się stacja Centrum Nauki Kopernik, gdzie liczba podróżnych oscyluje w okolicach 6,5 tys., a w drugiej kolejności – co zaskakujące, z uwagi na możliwość dogodnych przesiadek na kolej – Stadion Narodowy.

 

Rośnie popularność przesiadek na stacji Świętokrzyska między dwiema liniami. Jak informuje ZTM, dziennie przesiada się tam ok. 49 tys. pasażerów. Oznacza to, że więcej osób przechodzi z peronu na peron, niż korzysta z którejkolwiek stacji centralnego odcinka II linii metra (jeżeli pod uwagę wziąć wejścia i wyjścia rejestrowane przez bramki biletowe). Należy zarazem odnotować stopniowy wzrost liczby przesiadających się – w marcu i kwietniu było to blisko 34 tys. pasażerów dziennie, a w maju już 42 tys. podróżnych.

Centralny odcinek II linii metra uruchomiono 8 marca br. Minęło więc już 9,5 miesiąca. Jak informuje ZTM – wg danych przekazanych w poniedziałek 21 grudnia – w tym okresie skorzystało z niego dokładnie 27 958 168 pasażerów (wliczając w to łącznik przesiadkowy w relacji M2 – M1).

Gorzej wygląda sprawa, jeżeli chodzi o określenie liczby pasażerów na I linii metra. Według danych z bramek korzysta z niej od 175 tys. do 220 tys. pasażerów. Liczby te są jednak zupełnie niewiarygodne od momentu, gdy rozszczelniono system bramkowy poprzez pozwolenie pewnym grupom pasażerów na przechodzenie bokiem, przez przejścia awaryjne. Nikt tego jednak nie kontroluje i w efekcie bardzo dużo osób przechodzi z ominięciem bramek. Wystarczy wspomnieć, że wcześniej na I linii rejestrowano nawet 560 tys. pasażerów. Jeśli brać pod uwagę tylko dane z bramek biletowych, to najpopularniejszą stacją jest Ratusz Arsenał, z której korzysta od 24,5 tys. do 31,6 tys. pasażerów dziennie. Kolejne pozycje zajmują Politechnika, Centrum i Wilanowska. Na drugim biegunie jest Ursynów, z której korzysta od 3,2 tys. do 4,2 tys. podróżnych dziennie. Drugie miejsce zajmują natomiast Stare Bielany.

Według naszych informacji w październiku ZTM przeprowadził akcję liczenia pasażerów na I linii. Nie opracowano jeszcze jednak wyniku tych pomiarów. Zgodnie jednak z danymi, do których udało nam się dotrzeć, gdy przejścia awaryjne były pilnowane bądź pracownicy ZTM i Metra liczyli korzystających z nich pasażerów, to liczba podróżnych na poszczególnych stacjach rosła... trzykrotnie. Wyjątkiem są Młociny, gdzie wzrost był aż czterokrotny.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5