Rynek Infrastruktury
Urządzenia trakcyjne ABB będą przekształcać elektrycznośc z napowietrznych linii energetycznych do poziomów napięcia przystosowanych do silników pociagu, jak również wielu systemów zasilania pomocniczego, włączając w to oświetlenie, ogrzewanie, wentylację oraz system drzwi automatycznych.
Wyposażenie zostanie zainstalowane w ponad 70 lekkich zespołach trakcyjnych - tzw. szybkich, lekkich, innowacyjnych pociągach regionalnych (FLIRT) oraz pociągach typu Gelentriebwagen (GTW) - przeznaczonych dla systemu zasilania 15 kV i 25 kV prądu przemiennego, jak równieź w sześciu wielosystemowych jednostkach FLIRT dla połączeń transgranicznych. Zamówienia stanowią kontynuację udanej współpracy biznesowej pomiędzy ABB a Stadler Rail, która rozpoczęła się w 2002 roku.
Od tamtej pory firma Stadler Rail zamówiła urządzenia trakcyjne ABB dla ponad 1200 jednostek typu FLIRT i GTW.We wcześniejszym okresie Stadler brał udział w rozbudowie krajowej floty pociągów m.in. w Niemczech (Hessiche Landesbahn), na Węgrzech (MAV orazs GYSEV), we Włoszech (Sudtiroler Transportstrukturen), w Norwegii (NSB), Szwajcarii (Thurbo) i Polsce (PKP).