Partner serwisu
Intermodal i logistyka

AGP Metro: początek drążenia pod koniec roku. Nowe scenariusze

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-06-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
AGP Metro: początek drążenia pod koniec roku. Nowe scenariusze
Rys. Witold Urbanowicz
Po naszym ostatnim tekście o kolejności drążenia tuneli centralnego odcinka II linii metra otrzymaliśmy od wykonawcy najnowsze informacje o aktualnie rozważanych wariantach. Drążenie tuneli ma się rozpocząć pod koniec roku albo na początku przyszłego.

Jak podaje Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP Metro, rozważane są aktualnie dwa scenariusze. Według jednego tarcza TBM1 miałaby drążyć tunel północny na szlaku C-9 Rondo Daszyńskiego – C-13 Powiśle. TBM2 drążyłby tunel południowy od C-9 Ronda Daszyńskiego do stacji C-10 Rondo ONZ, potem łącznik torowy z I linią metra, a następnie dalszy odcinek południowego tunelu do stacji C-13 Powiśle. TBM3 w tym czasie drążyłby tunel północny i południowy na odcinku C-13 Powiśle – C-15 Dworzec Wileński.

Druga koncepcja (nowy scenariusz) zakłada, że TBM1 wykonałby północny tunel w całości od C-9 Rondo Daszyńskiego do C-15 Dworzec Wileński. TBM2 drążyłby tunel południowy od C-9 Ronda Daszyńskiego do stacji C-10 Rondo ONZ, potem łącznik torowy z I linią metra, a następnie dalszy odcinek południowego tunelu do stacji C-13 Powiśle. Tarcza TBM3 wykonałaby tunel południowy od stacji C-13 Powiśle do C-15 Dworzec Wileński.

Jak wyjaśnia Mateusz Witczyński, przy normalnym przebiegu prac tarcza TBM3 wróciłaby na Powiśle do wykonania drugiego tunelu w tym samym czasie, kiedy tarcza TBM1 byłaba gotowa do dalszego drążenia tunelu w kierunku stacji C-15 Dworzec Wileński. – Konkretny wariant zależy od czasu i postępu. Mając trzy tarcze, mamy duże pole manewru. Jeśli gdzieś napotkamy trudności, możemy wdrożyć nowy harmonogram. Zmiany są możliwe w obrębie szybów startowych, możemy manewrować trzecią tarczą – wyjaśnia Mateusz Witczyński.

Drążenie tuneli ma się rozpocząć pod koniec roku albo na początku przyszłego.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5