Łukasz Malinowski
Dyplamaci z Danii, zwiedzając port, szczególnie interesując się perspektywami rozwoju "Deepwater Container Terminal" oraz jego znaczeniem we współpracy gospodarczej między Polską i Danią.
DCT znajduje się w porcie zewnętrznym w Gdańsku. Tor podejściowy terminala posiada 16,5 m głębokości, dzięki czemu może przyjmować największe kontenerowce o pojemności 15,5 tys. TEU. Raz w tygodniu zawija do niego serwis Maers Line.
DCT jest w trakcie realizacji budowy nowego terminala kontenerowego, który znajdowac się na w porcie zewnętrznym. Po oddaniu inwestycji możliwości przeładunkowe DCT mają zwiększyć się o 2,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Całość inwestycji to 280 mln euro, czyli ponad 1 mld zł.
W 2011 roku Deepwater Container Terminal przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Pod koniec tego roku liczba ta ma wynieść 900 tys. TEU. To kolejny rok z rzędu, kiedy dynamika rozwoju DCT sięga 40 proc.