W Polsce stale rośnie popularność energetyki odnawialnej, a co za tym idzie wzrasta liczba farm wiatrowych. BCT dostosowuje sie do potrzeb rynku: elementy do budowy farm wiatrowych to coraz częstszy ładunek przechodzący przez porty polskie.
Bałtycki Terminal Kontenerowy obsługuje także ładunki dzięki dwóm samobieżnym dźwigom Liebherr, o udźwigu 100 ton każdy.
Według Urzędu Regulacji Energetyki, w Polce działa obecnie 619 instalacji wiatrowych o łącznej mocy 2189 MW, a według rządowych planów w 2020 r. ich moc ma wzrosnąc do 6650 MW.
Polskie stocznie juz rozpoczęły produkcję elementów off shore i elementów konstrukcyjnych na potrzeby morskich farm wiatrowych. Na razie produkują na potrzeby głównie rynku skandynawskiego, ponieważ polski przemysł morskiej energetyki wiatrowej jest na razie na etapie udzielania koncesji.
Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni jest największym terminalem kontenerowym w gdyńskim porcie i drugim, po gdańskim DCT, terminalem kontenerowym w Polsce. W pierwszym półroczu 2012 r. BCT przeładował 204 660 TEU - o 17,4% więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku.