To może być pierwszy kontrakt kolejowy Budimeksu na rynku czeskim. Firma wraz z czeskim partnerem złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu obejmującym m.in. przebudowę peronów w miejscowości Lovosice.
– Dyrekcja Budownictwa Kolejowego Budimex wraz z czeskim partnerem Viamont Servis złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym „Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. Lovosice“ – poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych Maciej Olek, dyrektor Budownictwa Kolejowego w Budimeksie.
– Mam nadzieję, że po weryfikacji naszej oferty pod kątem formalnym podpiszemy naszą pierwszą umowę na realizację robót na rynku kolejowym w Czechach – dodał przedstawiciel spółki zaznaczając, że to może być ważny krok do realizacji naszej długoterminowej strategii obejmującej rozwój działalności Budimex w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej poza granicami Polski.
Rozwój poza granicami Polski jest jednym z celów realizowanych obecnie przez Budimex. Ten kierunek prezes firmy Artur Popko zapowiadał jeszcze w połowie ubiegłego roku. – Chcemy rozwijać nowe kierunki: wychodzić na rynki Czech, Słowacji – czego do tej pory nie robiliśmy. Planujemy poszerzyć działalność w Niemczech. Stworzyliśmy już odpowiednie struktury. W roku 2022 chcemy zacząć realizować tam kontrakty o łącznej wartości kilkuset mln złotych. Będziemy także zainteresowani wejściem na rynki krajów skandynawskich –
mówił w rozmowie z naszym portalem.
Firma ma już pierwsze efekty swych działań. W lipcu
Budimex wygrał pierwszy kontrakt na Słowacji. W tym przypadku była to inwestycja drogowa – budowa autostrady D1 Bratysława – Triblavina za 110 mln 850 tysięcy euro netto.