PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej na połączenie linii kolejowej nr 406 z Portem Morskim Police.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy połączenia linii kolejowej nr 406 z portem w Policach PKP PLK
ogłosiły w październiku. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Podczas otwarcia ofert podano, że kwota na realizację zamówienia wynosi 5,166 mln zł brutto. Z czterech złożonych ofert w tym kosztorysie zmieściły się dwie. Złożyły je Multiconsult (4,857 mln zł brutto) oraz BBF (5,037 mln zł brutto).
Po realizacji inwestycji wybudowany zostanie nowy tor i sieć trakcyjna, a także zainstalowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz wiadukt kolejowy nad ulica Jasienicką. Zapewni on sprawny i bezpieczny przejazd pociągów bez ograniczeń ruchu samochodów na drodze wojewódzkiej nr 114. Dzięki rozbudowie zwiększą się możliwości przeładunku towarów między transportem morskim a kolejowym w zachodniej części kraju. Pociągi towarowe jadące linią Szczecin− Trzebież nie będą musiały już przejeżdżać przez oddaloną od portu stację, należącą do zakładów chemicznych. Usprawni to i przyspieszy dostawy ładunków. Po rozstrzygnięciu przetargu i uzyskaniu pełnej dokumentacji projektowej rozpocznie się poszukiwanie wykonawcy budowy i nastąpi rozpoczęcie prac.
Linia kolejowa nr 406 prowadząca ze Szczecina na północ
jest modernizowana w ramach projektu budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Umowa na realizację prac
została podpisana w lipcu 2018 roku.