Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
13-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DCT Gdańsk: Pandemia nie wstrzymała intermodalu
fot. Artur Andrzej, lic. CC0Terminal DCT Gdańsk
Największy polski terminal morski pracuje mimo pandemii bez większych zmian. Rośnie udział ładunków nadawanych dalej transportem intermodalnym, a inwestycje mają poprawić przepustowość załadunku. Powstają także nowe place przeładunkowe.

W latach 2008 – 2019 liczba ładunków przeładowywanych w polskich portach wzrosła ponadtrzykrotnie – z ok. 850 tys. TEU do przeszło 3 mln TEU. Jak zwracał uwagę podczas Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk, gros tych towarów trafia właśnie do terminala obsługiwanego przez jego firmę. Jednym z kluczy do sukcesu okazało się m.in. położenie gdańskiego portu, które w opinii przedstawiciela DCT jest dogodne dla armatorów obsługujących połączenia kontenerowe do innych portów bałtyckich.

W pierwszym kwartale liczba kontenerów przeładowanych na kolej... wzrosła

– Oczywiście jeśli mówimy o tym, że ładunki przypływają do Gdańska, muszą też z niego wyjechać. Bardzo ważny jest więc dla nas rozwój intermodalu, który odpowiada już za 35 proc. ruchu na naszych bramach – opisywał prelegent. Choć 65 proc. ładunków wciąż transportowanych jest drogami, udział masy przewożonej koleją stale rośnie: jeszcze kilka lat temu nie przekraczał 30 proc. Warto zwrócić przy tym uwagę, że w pierwszej połowie roku 2020 zauważalnie wzrósł nie tylko udział intermodalu (o ok. 2 – 3 punkty procentowe). Pomimo pandemii koronawirusa większa jest bowiem także liczba nadanych koleją kontenerów.

Od dwóch lat funkcjonuje regularne połączenie kontenerowe z DCT do Czech (obecnie realizowane jest do czterech kursów w tygodniu). – To coś, co nasi klienci przyjęli z aprobatą – podkreślał Dominik Landa. – Na tym jednak się nie zatrzymujemy i wraz z partnerami już teraz myślimy o połączeniach na Białoruś czy Słowację – stwierdził. Podkreślał, że za szerszą obsługą rynków zagranicznych przez DCT Gdańsk przemawiają względy geograficzne: do tutejszego portu mogą wpłynąć tak samo duże jednostki jak do portów konkurencyjnych, a odległość do szeregu miast w krajach ościennych jest znacznie krótsza. To może przełożyć się na realne oszczędności na kosztach transportu lądowego.

Inwestycje m.in. w infrastrukturę kolejową

Według słów jego przedstawiciela terminal DCT nieustannie się rozwija i nawet w czasie pandemii nie notuje silnych wahań przeładunków. Świadectwem rozwoju mają być też inwestycje, m.in. w place przeładunkowe. – W tym roku skończyliśmy jedną z nich, a już zaczynamy kolejną – wskazywał. – DCT Gdańsk jest zresztą niekończącym się placem budowy i za każdym razem, kiedy się do nas przyjeżdża, można zobaczyć coś nowego – dodał.

– Będziemy inwestować także w sprzęt przeładunkowy. Na razie zakończyliśmy natomiast inwestycje w nabrzeże – mówił Dominik Landa. Zapowiedział przy tym, że dzięki dobudowie trzech torów na bocznicy kolejowej w przyszłym roku spółka będzie gotowa do jednoczesnej obsługi siedmiu składów o długości do 750 m.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Roman Czubiński 28 sierpnia 2022

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 30 marca 2021

DCT Gdańsk otwiera przedstawicielstwo na Czechy i Słowację

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę

Roman Czubiński 28 sierpnia 2022

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Kryzys sueski wpływa także na nas

Roman Czubiński 30 marca 2021

DCT Gdańsk otwiera przedstawicielstwo na Czechy i Słowację

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5