Pomorska Kolej Metropolitalna przebiegać będzie vis a vis nowego terminalu, połączy lotnisko z Sopotem i Gdynią, a – licząc z przesiadkami – z Kaszubami. Nowy przystanek będzie nosił nazwę „Gdańsk Lotnisko”.
W Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy realizowany jest obecnie, warty około 400 milionów złotych, największy w historii program inwestycyjny przypadający na lata 2009-2015. Trwająca realizacja równolegle trzynastu dużych inwestycji zmieniła gdańskie lotnisko w wielki plac budowy. W świetle prowadzonych działań, aby zagwarantować sprawną obsługę dynamicznie rosnącego ruchu pasażerskiego, Zarządzający Portem musiał sprostać olbrzymiemu wyzwaniu planistycznemu. Spośród wspomnianych inwestycji zrealizowana została już znacząca większość. Są to nowy terminal pasażerski T2, przedterminalowa płyta postojowa dla samolotów, budowa drogi kołowania, płyty do odladzania samolotów, drogi patrolowo-technicznej, bazy technicznej do przechowywania sprzętu lotniskowego, zakup i montaż systemu obsługi bagażu w terminalu T2, zakup i montaż FIS systemu informacji lotniskowej, rozbudowa parkingów samochodowych, budowa systemu odprowadzania wód opadowych, budowa budynku biurowego dla SG i UC, przebudowa terminalu pasażerskiego oraz montaż systemu sterowania światłami nawigacyjnymi.
Wymienione inwestycje należą do najważniejszej „trzynastki” bieżących przedsięwzięć. Wśród nich znajdują się trzy największe, czyli: budowa nowego terminalu pasażerskiego T2, przedterminalowej płyty postojowej dla samolotów oraz drogi kołowania równoległej do drogi startowej.
To właśnie dzięki współdziałającemu z obecnym terminalem T1, nowy terminal T2 (obiekty połączone będą łącznikiem na poziomie I piętra) obecnie przepustowość Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy wynosi 5 milionów pasażerów rocznie (wcześniej 2,5 miliona). Całkowity koszt budowy terminalu T2 (łącznie ze wszystkimi systemami) wynosić będzie niecałe 230 mln złotych.
Wykonawcą terminala T2 było konsorcjum dwóch firm Budimex (lider) i Doraco, drogi kołowania – Skanska, płyty postojowej – Budimex.
Cały proces inwestycyjny finansowany był z trzech źródeł. Niecałe 180 mln złotych pochodziło ze środków unijnych uzyskanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 140 milionów złotych zostało pozyskanych dzięki współpracy z bankiem Nordea w zakresie emisji obligacji. Reszta środków pochodziła ze środków własnych Spółki, z czego około 55 mln złotych z gotówkowego podwyższenia kapitału przez właścicieli.