Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

IATA: Kryzys dotyka europejskich przewoźników

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
IATA: Kryzys dotyka europejskich przewoźników
fot. Port Lotniczy Łódź
Łącznie strata europejskich linii lotniczych za 2012 rok sięgnie 1,2 mld dol. – ocenia Międzynarodowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (IATA). To korekta czerwcowych kalkulacji, które wówczas wynosiły 1,1 mld dol.

Europa pod względem wyników przewozowych lotniczych będzie regionem najbardziej poszkodowanym. Głównym powodem jest spadek liczby pasażerów korzystających z klasy pierwszej i biznes. Firmy w ramach oszczędności coraz częściej rezerwują miejsca w klasie turystycznej lub wybierają przewoźników nisko-kosztowych.

W lipcu na trasach transatlantyckich przeloty najdroższymi klasami były o 2,4 proc. niższe, niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Wewnątrz Europy ten spadek sięgnął 3,5 proc.

Według Tonego Tylera, dyrektora generalnego IATA linie lotnicze często zmagają się z wysokimi podatkami, uciążliwymi regulacjami i niewystarczającą infrastrukturą.

Według przewidywań IATA, globalny zysk linii lotniczych za 2012 rok wyniesie 4,1 mld dol. To więcej niż pokazywała prognoza czerwcowa, jednak zysk ma być niższy niż w ubiegłym roku, kiedy wyniósł 8,4 mld dol. Według IATA w 2013 roku zysk ten ma sięgnąć 7,5 mld dol.

Ratunkiem dla linii lotniczych jest inwestycja w nowe maszyny, przyjmowanie bardziej efektywnych procedur, zarządzanie potencjałem przewozowym i konsolidacja.

IATA naciska na obniżenie podatków z otoczenia transportu lotniczego. Według Briana Pearce, głównego ekonomisty IATA niektóre rządy uciekają się do krótkowzrocznej polityki i uważają, że transport lotniczy jest studnią bez dna, z której można czerpać środki. Potem okazuje się, że opodatkowani lotnictwa nie daje pozytywnych efektów jako całości. W Polsce głównym problemem jest drogi paliwo na polskich lotniskach i zmonopolizowanie jego dostaw, które uniemożliwia rozwój lotnictwa na takim poziomie, na jakim mogłoby się to odbywać. Mimo, że Polska obniżyła w tym roku opłaty nawigacyjne o 0,2 proc., a terminalowe o 34 proc. – nadal jest krajem drogim dla lotnictwa.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5