Partner serwisu
Intermodal i logistyka

II linia metra od startu z pełnym zasięgiem sieci komórkowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
II linia metra od startu z pełnym zasięgiem sieci komórkowych
fot. WUstacja C-14 Stadion Narodowy
Infrastruktura II linii metra jest technicznie przygotowana pod zapewnienie pełnego zasięgu sieci komórkowych – na stacjach i w tunelach. Operatorzy zapowiadają, że z komórek będzie można korzystać już od momentu uruchomienia nowej linii dla pasażerów.

Jak pisaliśmy, trwają prace operatorów telefonii komórkowej nad zapewnieniem pełnego zasięgu na I linii metra, także w tunelach. Powinny zakończyć się w I kwartale 2015 r. Problemu nie powinno też być z II linią. – Szkielet sieci jest gotowy. Dalszy ciąg należy do operatorów. Są zainteresowani – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Operatorzy już pracują nad zapewnieniem zasięgu na II linii metra. Starania te nie przebiegały jednak bezproblemowo. – Niestety odbiory techniczne i poprawki wykonywane przez AGP (generalnego wykonawcę prac budowlanych w metrze) nie pozwoliły na realizacje naszych prac zgodnie z pierwotnym harmonogramem, który zakładał testy funkcjonalne od połowy listopada 2014 r. – mówi Arkadiusz Majewski z firmy Plus. Jak zapewnia, mimo tych trudności nie powinno być opóźnień we wdrażaniu usługi. – Druga linia metra jest obecnie w fazie implementacji urządzeń. Wszyscy operatorzy realizują prace równocześnie i mamy nadzieję, że w momencie uruchomienia komercyjnego powinien być zapewniony zasięg zarówno na stacjach, jak i w tunelach drugiej linii metra – mówi Arkadiusz Majewski.

W podobnym tonie wypowiadają się inni operatorzy. – T-Mobile zakończyło realizację swoich inwestycji i jeśli otrzymamy dostęp do infrastruktury pasywnej, przygotowanej przez Metro Warszawskie, jesteśmy gotowi świadczyć usługi od pierwszego dnia działania nowej linii metra – zapewnia Konrad Mróz z firmy T-Mobile.

Metro może udostępniać swoją przestrzeń także do innych przedsięwzięć, niesłużących bezpośrednio pasażerom. – Miasto może udostępniać część tras kablowych innym spółkom, realizującym instalacje telekomunikacyjne na potrzeby komercyjne – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro. Z tej możliwości na I linii korzystają m.in. Netia i Orange (jako następca TP SA).

Władze miasta zapowiadały, że otwarcie centralnego odcinka II linii metra nastąpi 14 grudnia. Termin ten jest jednak uzależniony od przebiegu odbiorów zewnętrznych, na które miasto nie ma wpływu.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5