Niedługo miną trzy miesiące od uruchomienia centralnego odcinka II linii metra. – Łącznie II linia metra przewiozła już ponad 7,6 mln osób – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM Warszawa. Coraz popularniejsze są przesiadki między liniami na Świętokrzyskiej – więcej osób korzysta z łącznika przesiadkowego niż z którejkolwiek stacji centralnego odcinka II linii metra, jeżeli pod uwagę wziąć wejścia i wyjścia rejestrowane przez bramki biletowe.
Centralny odcinek II linii metra z siedmioma stacjami został uruchomiony 8 marca br. Jak wynika z danych z bramek biletowych, liczba pasażerów ustabilizowała się i w dzień roboczy oscyluje wokół 100 tys. Najwięcej pasażerów w zeszłym tygodniu przewieziono w środę 27 maja, kiedy odbywał się
mecz finałowy Ligi Europy na Stadionie Narodowym. Zarejestrowano wówczas blisko 130 tys. pasażerów.
Najbardziej popularna stacja, pod względem wejść i wyjść, to nadal C-15 Dworzec Wileński, z której korzysta 27-30 tys. osób dziennie. Drugim i trzecim miejscem wymieniają się stacje C-9 Rondo Daszyńskiego i C-11 Świętokrzyska. Czwartą pozycję zajmuje C-12 Nowy Świat-Uniwersytet.
Popularne są też przesiadki pomiędzy liniami na stacji Świętokrzyska. Więcej osób przechodzi z peronu na peron, niż korzysta z którejkolwiek stacji centralnego odcinka II linii metra (jeżeli pod uwagę wziąć wejścia i wyjścia rejestrowane przez bramki biletowe). Wg ostatnich pomiarów ZTM z czwartku 21 maja br. w godz. 6-22 liczba osób korzystających z łącznika przesiadkowego wyniosła blisko 42 tys. We wcześniejszych miesiącach było to 33-36 tys. podróżnych.
Niedługo miną trzy miesiące od uruchomienia centralnego odcinka. – Łącznie II linia metra przewiozła już ponad 7,6 mln osób – podsumowuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM w Warszawie. Zmiany widać też na I linii – oprócz większej liczby osób na peronie I linii na Świętokrzyskiej zauważalnie spadła liczba osób korzystających ze stacji Ratusz, będącej ważnym punktem przesiadkowym na Trasie W-Z z kierunku Pragi. Wcześniej na stacji tej w godzinach szczytu tworzyły się zatory przy bramkach i schodach.