Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kontenery na tory. Rośnie transport intermodalny

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
12-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Bałtycki

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kontenery na tory. Rośnie transport intermodalny
Fot. seeman, morguefile.com
Rośnie liczba kontenerów przywożonych i wywożonych z polskich portów pociągami. W największych terminalach, jakimi są DCT Gdańsk SA i BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy Gdynia, przewiduje się rozbudowę bocznic kolejowych - informuje Dziennik Bałtycki.

aby usprawnić i zwiększyć przeładunki kontenerów na wagony. Powiększa się też liczba kolejowych połączeń kontenerowych terminali portowych z terminalami lądowymi.

 

- Od lutego stałą linię kolejową DCT Gdańsk - Terminal Schavemaker w Kątach Wrocławskich obsługuje pociąg kontenerowy Maersk Amber Express, a od początku tego miesiąca na linii DCT Gdańsk - Euroterminal Sławków kontenery przewozi pociąg Maersk Baltic Express - mówi w rozmowie z Dziennikiem Bałtyckim Marko Mihajic z East Central Europe Maersk Line. - Operatorem naszych pociągów jest firma CTL Logistics. Kursują one dwa razy w tygodniu, w obu kierunkach. I tak Maersk Baltic Express wyrusza z Gdańska do Sławkowa w środy i soboty, a ze Sławkowa do Gdańska - w poniedziałki i czwartki. Pociąg ten obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez statki Maersk Line na linii oceanicznej AE 10, łączącej Gdańsk z portami daleko-wschodnimi, i dowozowej Gdańsk - porty zachodnioeuropejskie.

Jak czytamy w Dzienniku Bałtyckim rozkłady jazdy obu pociągów zsynchronizowane są z terminem zawijania do terminalu DCT Gdańsk kontenerowców Maersk Line. Oba kolejowe połączenia kontenerowe Maersk Line umożliwiają klientom odbieranie towarów w lądowych terminalach kontenerowych w Kątach Wrocławskich i w Sławkowie albo skorzystanie z kompleksowej usługi "door - to - door", czyli dowiezienia towaru do odbiorcy z terminalu kolejowego samochodami.

 

- Przewozy kontenerów pociągami podnoszą efektywność ich transportu, bo pozwalają na zmniejszenie natężenia ruchu samochodów ciężarowych na zatłoczonych drogach. - Jeszcze w 2010 roku tylko 15 procent kontenerów przeładowywanych w naszym terminalu przywożono i wywożono pociągami, w ubiegłym roku było to już 37 procent, a w pierwszych miesiąca tego roku - ponad 40 procent - zaznacza w rozmowie z Dziennikiem Bałtyckim Andrzej Kujoth, dyrektor ds. handlowych BCT Gdynia. - Operatorami tych pociągów są PKP Cargo i PCC Intermodal. Kontenery przewożone są na trasach kolejowych prowadzących z Gdyni do terminali lądowych w środkowych i południowych regionach kraju. Przewidujemy zwiększenie liczby kontenerów przywożonych i wywożonych pociągami. Dlatego też planujemy wydłużenie trzech torów naszej bocznicy z 300 do 650 metrów i zainstalowanie dwóch nowych suwnic kolejowych.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5