Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Korolec: Koszt polityki klimatycznej jest dużo niższy, niż zakładaliśmy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
28-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Korolec: Koszt polityki klimatycznej jest dużo niższy, niż zakładaliśmy
fot. Włodzimierz Włoch
– Realizujemy cele narzucone nam przez politykę europejską z dużo niższymi kosztami, niż pierwotnie zakładaliśmy – powiedział dziś w Sejmie na spotkaniu dotyczącym polityki klimatyczno-energetycznej Unii Europejskiej Marcin Korolec, minister środowiska. Ale zbyt niskie koszty to problem dla Unii Europejskiej, bo nie zachęca do inwestowania w efektywność energetyczną i odnawialne źródła energii.

– Ceny energii spadły do takiego poziomu, gdzie myślenie o inwestycjach w nowe moce jest problematyczne. Ceny zielonych certyfikatów przysparzają o ból głowy ze względu na ich niska cenę – wskazał minister. Co prawda dla Polski niski koszt certyfikatów i uprawnień to oszczędność dla budżetu państwa, który nie musi drogo dopłacać do zielonych certyfikatów – i dla odbiorców energii, którzy nie są znacząco obciążani w rachunkach kosztami zakupu przez spółki energetyczne uprawnień do emisji gazów – ale nie motywuje to do obniżania emisji CO2.

Minister powiedział, że dziś o polityce klimatycznej Unii Europejskiej jest ciszej, bowiem „dzisiaj jest ona ograniczona do pewnego kręgu ministrów środowiska, ekspertów”. Jednak „prawdopodobnie będą wprowadzane nowe mechanizmy”, ponieważ obecne tak niskie ceny uprawnień i certyfikatów powodują załamanie systemu EU ETS (system redukcji emisji). Komisja już podjęła działania na rzecz podniesienia ceny uprawnień do emisji poprzez tzw. backloading, czyli przesunięcie w czasie aukcji 900 mln uprawnień, aby zmniejszyć ich podaż na rynku i w ten sposób podwyższyć ich cenę.

Backloading to, według ministra Korolca, "administracyjna interwencja w rynek", a Polska te działania na forum Unii krytykuje: – My tej inicjatywie kategorycznie się sprzeciwiamy. Na początku lipca będzie ona znowu głosowana przez Parlament Europejski, na szczęście propozycja Komisji w obecnej postaci jest osłabiona – dodał minister.

Minister poinformował ponadto, że Komisja prawdopodobnie jeszcze w tym roku, przez zakończeniem obecnej kadencji, zaproponuje reformę strukturalną całego systemu ETS. Głęboka reforma miałaby służyć trwałemu zrównoważeniu cen uprawnień do emisji.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5