Mariusz W.
29 maja radni planują podjąć pakiet uchwał, który jest potrzebny do złożenia wniosku o unijne dofinansowanie realizacji projektu. Pieniądze mają pochodzić z Regionalnego Programu Województwa Zachodniopomorskiego 2007-2013.
Lotnisko ma być prowadzone przez spółkę Port Lotniczy Koszalin, której jedynym udziałowcem jest na razie miasto. Zakłada się jednak, że przystąpią do niej również inne podmioty. Spółka ma być sukcesywnie dokapitalizowana przez miasto. W tym roku ma od niego otrzymać 1,5 mln zł. W 2014 będzie to już jednak 12,6 mln zł a w 2015 – 16,3 mln zł.
Koszalin będzie zabiegał o unijne wsparcie na uruchomienie inwestycji, które w latach 2013-2015 ma się zamknąć kwotą 35,9 mln zł. Miasto chce przeznaczyć tę kwotę na budowę portu obsługującego od 2015 roku regularne połączenia z Warszawą turbośmigłowymi samolotami. Firma Ove Arup & Partners International Ltd opracowała na potrzeby projektu studium wykonalności, w którym zakłada się, że między stolicą a Koszalinem będą się odbywały dwa loty dziennie.
W 2017 roku do siatki mają dołączyć połączenia do Krakowa (jeden raz dziennie) oraz Wrocławia, Poznania i Lublina (3 razy w tygodniu).
W pierwszym roku działalności lotnisko planuje obsłużyć około 42 tys. pasażerów. W 2039 roku ma to być już 314 tys. osób rocznie.