Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kraków-Balice: Astaldi zmodernizuje połączenie kolejowe do lotniska

Dalej Wstecz
Autor:

ju

Data publikacji:
06-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kraków-Balice: Astaldi zmodernizuje połączenie kolejowe do lotniska
fot. Rynek Infrastruktury
W przetargu na modernizację linii kolejowej od stacji Kraków Główny do krakowskiego lotniska wygrała włoska firma Astaldi. Wartość inwestycji to 240 mln zł brutto.

W przetargu złożonych zostało sześć ofert, z których wybrano najkorzystniejszą według kryterium najniższej ceny. Budżet inwestora to 334 mln zł brutto. Linia ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy.

 

Oprócz oferty Astaldi w przetargu konkurowały takie firmy jak konsorcjum: Eiffage Polska Koleje, Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol, Eiffage Budownictwo Mitex; konsorcjum: Coprosa Polska, Construcciones y Promociones Coprosa (Hiszpania), Infares; konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia (Grupa Trakcja); Mostostal Warszawa oraz Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie (grupa ZUE).

 

Obecna, jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa do lotniska w podkrakowskich Balicach jest mocno wyeksploatowana, dlatego planowana od 2008 r. inwestycja zakłada m.in. modernizację torów i przeniesienie końcowego przystanku w bezpośrednie sąsiedztwo Portu Lotniczego.
 
W ramach budowy połączenia do Balic zaprojektowano budowę dwóch nowych peronów na p.o. Kraków Łobzów, p.o. Uniwersytet Rolniczy w ramach Porozumienia z Gminą Miejska Kraków, p.o. Kraków Zakliki, p.o. Kraków Krzyżówka, p.o. Kraków Balice.
 
Inwestycja ma być finansowana ze środków budżetowych, środków Gminy Miejskiej Kraków, środków własnych PKP PLK, a także dofinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Modernizacja połączenia kolejowego do lotniska Kraków-Balice to nie jedyna inwestycja prowadzona w tym porcie przez włoską firmę Astaldi. To ona bowiem jest również głównym wykonawcą nowego terminalu wraz z kładką oraz przebudowy wewnętrznego układu komunikacyjnego w Balicach.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5