Rynek Infrastruktury
W momencie, gdy minister ogłaszał decyzję o zawieszeniu projektu kolei dużych prędkości w Polsce, do Łodzi zjechali się wykonawcy podziemnego dworca, który – jak przypomina „Wyborcza” - miał być pierwszym etapem budowy KDP. Ostatnio ogłoszono już nawet proponowane warianty przebiegu tuneli – dla KDP i dla kolei tradycyjnej.
- Dla nas najważniejsze jest wykonanie dworca zgodnie z planem. Musimy zrobić wszystko, aby inwestycja powstała w terminie i zgodnie z projektem. Gdy rząd odmrozi budowę kolei dużych prędkości, będziemy na nią przygotowani – powiedział Marcin Masłowski z biura rzecznika prasowego prezydenta Łodzi.
Dyrektor w PKP SA Grzegorz Nita zaznaczył, że dworzec Łódź Fabryczna jest przede wszystkim dla miasta, a nie dla KDP: - Oczywiście miał być on jej elementem, ale zarówno dworzec, jak i tunel średnicowy pod miastem dla zwykłych pociągów musi powstać niezależnie od rządowych planów budowy KDP.
Sprawa niepokoi łodzian. Marzenia o czasie przejazdu około 35 minut między Warszawą a Łodzią nie ziszczą się przez co najmniej 20 lat. Przeciwko odwleczeniu projektu protestuje SLD. - Projekt budowy KDP trzeba kontynuować. Nie możemy zostać w tyle. Dla Łodzi to być albo nie być - mówi poseł Dariusz Joński.