- Rozpoczęcie robót budowlanych na stacji Łódź Widzew planujemy na wiosnę 2013 r. - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Wybudujemy podziemne przejście dla pieszych, dwa nowe perony oraz nowy układ torowy przy nich. Pozostałe roboty - rozbiórkę starych peronów i torów wzdłuż nich, budowę trzeciego peronu, infrastruktury kolejowej, Lokalnego Centrum Sterowania, zadaszenia peronów - zaplanowano do końca 2014 r. - wylicza rzecznik. I zapewnia, że wszystkie prace będą odbywały się bez wyłączania stacji z ruchu. Z wypowiedzi Elżbiety Budki z Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi wynika jednak, że budowa nowych głowic stacyjnych wymusi czasowe zamknięcia poszczególnych torów szlakowych w kierunku stacji Łódź Andrzejów i Łódź Chojny, a także jednotorowej linii Łódź Widzew-Zgierz.
Równocześnie z infrastrukturą stacyjną, na terenie dawnej grupy towarowej będzie powstawać zaplecze techniczne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jego układ torowy będzie liczył ok. 1092 m wraz z czterostanowiskową halą. Obiekt zostanie połączony z peronami stacji Łódź Widzew służbowym przejściem podziemnym, będącym przedłużeniem ogólnodostępnego dojścia dla pasażerów.
Inne prace przewidziane w planie remontu to: odwodnienie terenu stacji, instalacja urządzeń automatyki kolejowej, systemów teletechniki oraz IT, wymiana sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi, remont przepustu w km 4,275 oraz przebudowa budynku nastawni ŁW.
Docelowo stacja będzie miała 3 perony wyspowe, każdy o długości 400 m i wysokości 76 cm nad główką szyny. Nowy układ torowy, oprócz 6 torów położonych przy krawędziach peronowych, będzie składał się z 3 przeznaczonych do obrządzania składów pasażerskich i 2 do obsługi ruchu towarowego. Całość będzie liczyła 22 km toru i 50 rozjazdów.
Koszt inwestycji (wraz z robotami na części szlaku Łódź Widzew-Łódź Fabryczna od km 2,250 do km 7,200) wyniesie 204 232 880,70 zł.