Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Lotnisko Chopina walczy z pseudotaksówkarzami

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
12-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lotnisko Chopina

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Lotnisko Chopina walczy z pseudotaksówkarzami
fot. Lotnisko Chopina w Warszawie
Od kilku tygodni Lotnisko Chopina intensywnie promuje korzystanie z korporacji taksówkowych gwarantujących przewóz pasażerów według stawek zatwierdzonych przez Radę Miasta. To odpowiedź władz portu na działania wszystkich pseudotaksówkarzy, nagabujących pasażerów w hali przylotów dworca lotniczego i oferujących im swoje usługi po znacznie zawyżonych cenach.

"Każdy kto przylatuje do Warszawy samolotem powinien wiedzieć, że taksówkarze nie mają prawa namawiać do korzystania ze swoich usług w hali przylotów Lotniska Chopina. Legalne i rekomendowane taksówki stoją na wyraźnie oznaczonym postoju tuż przy wyjściu z terminala i nie trzeba ich nigdzie szukać. Jeśli ktoś zaczepia pasażera i oferuje mu „taksóweczkę”, a następnie prowadzi go daleko na parking, może to oznaczać że jest oszustem, który za przejazd z lotniska do centrum miasta zażąda 200 zł, choć zwykle przejazd tą trasą kosztuje około 40 zł (na pytanie o cenę przejazdu klienci czasem słyszą odpowiedź: „złotych dwadzieścia za kilometr”, co mylnie rozumieją jako 1,20/km)" – pisze na swoim blogu Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina.

Lotnisko robi wszystko co możliwe, żeby pasażerowie nie byli oszukiwani. W halach przylotów i przed terminalem zainstalowanych zostało mnóstwo znaków informujących o lokalizacji postoju taksówek i o nazwach korporacji taksówkowych rekomendowanych przez port. Oznakowanie takie można znaleźć m.in. na wszystkich wyjściach z terminala, a także – w formie strzałek na podłodze. Na ścianach rozlepione zostały także plakaty przygotowane przez Urząd Miasta wyjaśniające jak wygląda legalna miejska taksówka i jakie są maksymalne stawki za przejazd.

Przed terminalem dyżurują koordynatorzy rekomendowanych korporacji ubrani w jaskrawożółte kamizelki z wyraźnym napisem „Rekomendowane/recomended przez Lotnisko Chopina”. Wewnątrz hali przylotów w czasie Euro2012 dostępni są wolontariusze wolontariatu miejskiego, którzy chętnie udzielają wszelkiej pomocy i wskazują drogę do postoju. Po zakończeniu mistrzostw ich rolę przejmą osoby specjalnie w tym celu zatrudnione przez lotnisko. Dodatkowo w całym terminalu ustawione są także stojaki z ulotkami i broszurami, w których można znaleźć wyczerpujące informacje na temat taksówek oraz innych środków komunikacji publicznej. Są m.in. mapki wskazujące lokalizację stacji kolejowej i przystanków autobusowych na lotnisku oraz wyjaśnienia dotyczące wysokości opłat.

Każdy pasażer nagabywany w terminalu przez pseudotaksówkarzy może się poskarżyć pracownikom Straży Ochrony Lotniska, którzy podejmują stosowną interwencję. W każdym uzasadnionym przypadku wzywany jest patrol policji, który spisuje dane pasażera (traktowanego w tym przypadku jako świadek zdarzenia) oraz taksówkarza. Równocześnie zabezpieczany jest materiał dowodowy w postaci zapisu monitoringu wizyjnego. W kwietniu i maju pracownicy SOL zgłosili policji 32 tego typu przypadki. Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała od pracowników portu numery rejestracyjne 50 samochodów używanych do przewozu pasażerów łowionych przez pseudotaksówkarzy na lotnisku (Inspekcja Transportu Drogowego, wspólnie z Inspekcją Handlową i policją regularnie organizują na lotnisku akcje kontroli taksówkarzy i stawek, które pobierają za swoje usługi).

- Podejmujemy wszystkie możliwe działania zgodne z prawem, aby ukrócić ten proceder. Korzystając ze wsparcia urzędu miasta i służb państwowych zamierzamy wreszcie z tym skończyć. Zauważamy, że konsekwentnie realizowana przez nas strategia przynosi wyraźne rezultaty – mówi Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Intermodal i logistyka

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Rafał Dybiński 16 czerwca 2023

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Intermodal i logistyka

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Mateusz Kieruzal 04 grudnia 2022

PLL LOT i Lotnisko Chopina: Tak się szkoli psy terapeutyczne

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Intermodal i logistyka

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Rafał Dybiński 16 czerwca 2023

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Intermodal i logistyka

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Mateusz Kieruzal 04 grudnia 2022

PLL LOT i Lotnisko Chopina: Tak się szkoli psy terapeutyczne

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5