PKP PLK są o krok od wyboru wykonawcy nowej kładki dla pieszych nad linią 30 w Lubartowie. Na razie wybrano najkorzystniejszą ofertę. Znaczne przetasowania na liście uczestników postępowania przyniosła aukcja elektroniczna.
Najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Diag-Most. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia była cena brutto. W przypadku zwycięzcy przetargu wynosi ona 7,85 mln zł. Aukcja elektroniczna pozwoliła na obniżenie jej z pierwotnych 11 140 003,27 zł, a więc o ok. 30%. Początkowo tańsze oferty złożyły też Intop Tarnobrzeg i Primost Południe, które zostały jednak wyprzedzone na etapie aukcji (Intop w ogóle nie zdecydował się wówczas na obniżenie ceny).
O kontrakt ubiegało się także osiem innych firm: Intop Tarnobrzeg, Nowak Mosty, Sarinż, Intop Warszawa, Primost Południe, Domost, PBW Inżynieria Jacek Garbacz oraz konsorcjum Dura – Karya. Aż połowa z ofert została odrzucona. Propozycja konsorcjum Dura – Karya nie odpowiadała według zamawiającego treści specyfikacji warunków zamówienia. Domost, Intop Warszawa i Nowak Mosty nie zgodzili się natomiast na przedłużenie terminu związania ofertą do 60 dni.
Jak pisaliśmy w listopadzie 2021 r., planowana kładka w rejonie alei Zwycięstwa w Lubartowie nie będzie miała wpływu na zmianę parametrów linii kolejowej, będzie jednak stanowiła istotną część miejskiego układu komunikacyjnego. O budowę obiektu apelowali mieszkańcy miasta. PKP PLK oraz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego postanowiły wtedy
już podczas modernizacji linii zaktualizować dokumentację projektową, by pozyskać dodatkowe fundusze unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego.