Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Maersk Line będzie zawijać także do DCT2?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
07-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Maersk Line będzie zawijać także do DCT2?
fot. Rynek Infrastruktury
W 2016 roku w gdańskim porcie ma zostać uruchomiony drugi terminal DCT. Czyje statki będą do niego zawijać? – Nazwa armatora jest tajemnicą terminalu, ale najbardziej prawdopodobne jest drugie zawinięcie Maerska – mówi Julian Skelnik, wiceprezes i dyrektor marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

12 lutego 2013 roku DCT podpisał umowę dzierżawy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. – Teraz czekamy na decyzję ministra skarbu – wyjaśnia Julian Skelnik.

 

Drugi terminal DCT powstanie prostopadle do obecnego i będzie miał głębokość 16 metrów na całej długości nabrzeża (obecny terminal spłyca się przy brzegu do 13 metrów głębokości). W początkowym etapie terminale będą mieć zdolność przeładunkową na poziomie 2,5-3 mln TEU, z finalnym poziomem przeładowanych 4 mln TEU rocznie. Oddanie terminala do eksploatacji planowane jest na początek 2016 roku.

 

DCT z roku na rok przeładowuje coraz więcej kontenerów. W 2011 roku było to 650 tys. TEU, w 2012 r. - już 900 tys. TEU. Terminal obsługuje jedyną azjatycką pętlę Maersk Line, wpływającą na Bałtyk - serwis AE10. Drugi największy armator - sujusz sześciu spółek – Alians G6 jesienią zeszłego roku zawiesił swoje jedyne połączenie na Bałtyk i nie zostanie ono w najbliższym czasie wznowione.

 

Maersk Line, notujący dobre wyniki finansowe nawet w czasach, gdy inni armatorzy muszą ograniczać działąlność, wydaje się zatem najbardziej prawdopodobnym klientem DCT2 zwłaszcza, że liczba dostarczanych do Gdańska kontenerów rośnie bardzo dynamicznie. O tym, że armator traktuje Gdańsk prestiżowo świadczy fakt, że największy kontenerowiec o pojemności 18 tys. TEU, budowany w koreańskiej stoczn Hyundai, w sierpniu tego roku zawinie w swoim dziewiczym rejsie właśnie do DCT.

 

Thomas Bagge, dyrektor Maersk Line na Europę Centralną i Wschodnią, nie wykazywał jednak zbytniego entuzjazmu co do uruchomienia dodatkowych połączeń do DCT2, argumentując to przedłużającym się kryzysem i spadkiem popytu w regionie.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5